2013/05/10

Startelvan mot Halmstad, samt rykte kring Gerzic


Efter att ha synat delar av dagens träning ges troligen några förändringar av den startelva vi sett de senaste omgångarna. På träningsplan fanns en spelsugen Pontus Farnerud, som nu ej torde ligga långt från att vara helt återställd. Kanske får vi se ett inhopp imorgon?

En trolig och inte helt omöjlig startelva ser dock ut enligt följande;

Alvbåge

Salomonsson - Bjärsmyr - Waehler - Dyrestam

Sobralense - Johansson - Haglund - Larsson

DMK - Hysén

Detta skulle innebära att både Nordin Gerzic och Adam Johansson står utanför.
Adam, som tydligen ådragit sig någon form av skada, (för mig oklar vilken) samt Gerzic, som inte riktigt kommit upp i sin kapacitet sedan sitt skadehelvete - Gerzic, som det för övrigt spekulerats en del kring idag, tog jag mig ett kort snack med;

Är det dags för lite dementi?
"(skratt), Ska jag vara ärlig? Jag är lika förvånad som du. Min telefon ringde igår, och då sa dom (fotbolldirekt) att de hade en säker källa på att jag skulle lämna, och att IFK inte ville ha mig kvar.
Jag sa bara; "Jasså, det var märkligt. Jag trivs bra, och hade IFK velat att jag skulle gå känns det som att dom borde pratat med mig först?" -  Jag blir så jävla trött när dom försöker fiska saker ur en. Varför skulle jag vilja lämna? Jag får spela, och visst, jag har kanske inte nått upp till min kapacitet, men det kommer nu. Håkan kom ner nu i morse och sa samma sak. - "Du kan vara lugn, Nordin, ibland undrar man vart fan dom får allt ifrån.."