2013/05/09

Det kom ett mail

Vi får dagligen mail av olika slag. Det kan vara en krönika, en bild eller kanske en rolig historia.
Ibland får vi mail med ett annat innehåll, ett innehåll som bör vidarebefordras till en större massa för analys och diskussion. Detta är ett sådant mail;

Jag var på Friends Arena i går tillsammans med min son för att se fotboll; vi håller varken på AIK eller Blåvitt. Dessvärre hade jag i min okunnighet köpt biljetter under Era s.k. supporters. En halvtimme innan match kommer vi in, min son sätter sig, och direkt exploderar det en halv meter ifrån honom; en stol kastad från de "goa gubbarna" krossades direkt en hårmån från honom. När vi tittar upp de säkert 20 meter upp det handlar om möttes vi att åtskilliga långfingrar. Inga poliser fanns i närheten då alla var utanför för att skydda samma "goa gubbar" ! 

Till slut fick större delen av sektionen utrymmas och förblev tom tills de småbarn som tågat in med spelarna satte sig där. 7-8 åriga barn fick fly därifrån snabbt då det haglade ner både det ena och andra uppifrån. 

Eftersom jag utgår ifrån att dessa huliganer inte har något med fotboll eller IFK Göteborg att göra kan jag inte förstå att ni inte kan fördöma liknande beteende, och dessutom försöka stävja det? 
I andra klubbar vet jag att klacken själva stoppar liknande - var är Er ryggrad? 

Hälsningar 

Tomas F