2012/01/29

Fem snabba med Tobias Hysén

INTERVJU. IFK Göteborg befinner sig just nu i Spanien för att delta i Copa del Sol. Första matchen är avklarad, 2-2 mot Spartak Moskva. Tobias Hysén stod för ett klassmål direkt och är givetvis nöjd när han pratar med Baraben.com.
– Lägret har varit bra. En bra match där vi borde vunnit. Starkt att göra en sådan insats mot ett lag som Spartak.

Vem bor du med?
– Jag bor med "Sella", precis som alltid.

Första matchen för året, dina intryck?
Spelet var lovande, inte så bra som vi kan. Men för att vara första matchen för året var det väldigt bra. Det finns helt klart en bra grund att bygga vidare på.

Hur känns din egna form?
– Min form känns bra. Jag fick göra en del mål med landslaget och nu ett direkt här med Blåvitt. Så det känns verkligen kanon.

Real Blåvitt, Micke Mourinho, Iker Alvbåge, vem blir du själv?
–Haha, Real alltså? Då är jag väl Higuain eller Benzema. Haha, jag väljer Higuain.