2011/12/28

Vad får det lov att vara? Mittbackar tack.

ÖNSKAN. Mitt i infernot av julklappspapper satt man med tom blick och tittade ut genom fönstret. Julölen attackerade strupen i en allt snabbare takt och alkoholen gjorde sitt bästa för att dämpa smärtan. Men det var ett omöjligt uppdrag och känslorna skapade tårar som började strömma nerför kinderna. Släkten gjorde så gott de kunde; "Men Daniel. Blåvitt kommer vinna ändå!", men jag lyssnade inte. Jag var tröstlös.

Jag tycker inte jag brukar önska mig orealistiska ting och det var många år sedan man blev besviken över en utebliven julklapp. Men denna gången kändes den så given, så logisk. Har man slitit ut sina kalsonger och strumpor så skall tomten komma med ett par nya på jul. Så har det alltid varit. Men någon mittback fanns inte där i säcken. Inte ens en junior.

Ovanstående var en sanning med modifikation. Men jag ska erkänna, och det innerligt, att en mittback bör komma inom det närmaste för att jag inte ska få börja käka hjärtmedicin. Jag vill ha två bara ben som sitter på en ledare som kan styra vårat försvar med bravur. Sedan kan jag få lite ro, för backuppsättningen i dagsläget skrämmer mig mer än Stephen Kings litterära verk.

Eftersom tomtejäveln inte infriade mina förväntningar hoppas jag Håkan kan göra det och då väljer jag även att uppgradera min önskan en aning. Jag vill ha fyra ben. För går något av de två första sönder lär nog den finaste av svenska medaljer hamna utanför vårat prisskåp ännu en gång. Ge mig min back, ge mig min back. Nu.

12 kommentarer:

  1. Visst behöver vi en mittback eller två men det är knappast något som framkallar några tårar och tröstlöshet på självaste julafton. Den här texten var alldeles för sentimental och högtravande för att över huvud taget kunna tas på allvar. Vi får ändå ha litet perspektiv på saker och ting.

    SvaraRadera
  2. "Ovanstående var en sanning med modifikation." Finner jag i början av tredje stycket. Råkade ovanstående kommentars författare hoppa över detta viktiga (tydligen...) påpekande?

    SvaraRadera
  3. Öööö!
    En mittback lär det bli minst. Frågan är vem? Någon som sitter på insider info? Om ingen ny mittback kommer in i truppen så känns det minst sagt oroligt!

    SvaraRadera
  4. bring em in H!

    SvaraRadera
  5. själv saknar ja spelare som kan ta sm guld med Blåvitt det ligger lite i det bjärsmyr sa att Blåvitt har ej material att vinna guld 2012 ja är trött på våra ramsor hur bra vi var förr upp till bevis Håkan va är dina stora talanger från Argentina ? ? Va är de stora spelarna !! Just nu är ja glad om vi slutar 3-4 o det som bäst nej våga satsa lite eget o lite import Argentina Afrika Brasilien

    SvaraRadera
  6. En junior är väl på väg in (Azulay) men i övrigt håller jag med till 100%. Fem backar totalt i dagsläget, hua. Nej, det skulle verkligen behövas en rutinerad ledargestalt i mittlåset om det ska bli något SM-guld i år. Inget ont om Hjalmar, men han har inte den digniteten. En försenad julklapp vore mycket, mycket välkommen!

    SvaraRadera
  7. Ytterligare mittback behövs. Hjalle är OK och bättre nu när Ragge är borta. Håll i er! Tror JJ skulle bli en väldigt bra mittback om han skolades om-stor-stark-bra på att täcka boll-hyfsat stark i luften...

    SvaraRadera
  8. Vi behöver en vänsterback också. Vi har en vänsterback idag om Hjalle och Dyre räknas som mittbackar.

    SvaraRadera
  9. Inget ont om personen JJ, men hans kvalitéer som, allsvensk, fotbollsspelare lämnar mer att önska i dags läget. Hoppas han byter klubb snarast...om nu någon klubb skulle vara intresserad.

    /Per

    SvaraRadera
  10. 8:26 - jag tror också att JJ skulle bli en lysande mittback. Jag är också nyfiken på vad Lund skulle kunna tillföra som mittback. Bägge har sina starkaste kvalitéer i det defensiva spelet och skulle nog göra sig bättre rättvisa där. Även om de skulle behöva mer rutin på den positionen och inte är startspelare så tror jag på dem som backup. Samtidigt så måste vi ha en ny rutinerad mittback. Jag antar att det var därför man släppte Kalle och Elmar - för att skapa löneutrymme. När vi värvade Kalle var det en drömvärvning, glöm inte bort det...

    SvaraRadera
  11. men gubbar vi har ju hjalmar

    SvaraRadera
  12. Ja, vi har Hjalmar och vi är ett mittenlag i en pissliga. Förstärk för i helvete, vi har ju råd!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.