2011/11/22

Glenn Hysén "Har pratat med Mild om samarbete"

INTERVJU. Glenn Hysén är som vanligt på gott humör när han svarar i telefonen. Utsikten har gått upp till division 1 och flera av hans spelare är nominerade till årets spelare i divisionen. Avancemanget i seriesystemet innebär tuffare utmaningar spelmässigt, något som Glenn har en egen lösning på.
– Jag har pratat lite med Mild och någon form av samarbete. Det är ändå division ett vi spelar i och jag tror det är mycket bättre för deras spelare att få spela A-lagsfotboll. Den där U21-serien eller vad den heter, den tror jag inte mycket på, säger Glenn till Baraben.com.

Glenn Hysén inför femtioårsfirandet Foto: GT

Glenn fick mycket uppmärksamhet i dagarna när han öppnade för att en gång i framtiden ta över IFK Göteborg. En kommentar som det skrevs om i de flesta tidningar i Sverige.
– Haha, jag pratade med en på Fotbolldirekt tror jag de heter. Men jag är i början av min tränarkarriär och det är klart som fan att man inte hade tackat nej till Blåvitt. Finns det någon annan klubb som man hellre vill träna i Sverige? För mig hade det varit extremt kul och ärofyllt att få träna IFK Göteborg.

Stahre och Mild har börjat rensningen av truppen, där fick bland annat Drugge reda på att han inte är önskvärd längre, hur ser du på det?
– Visst, jag är partisk när det gäller Drugge. Men jag tycker det är en väldigt fin kille och duktig fotbollsspelare. Man köpte honom för tre år och borde ge honom chansen under en till säsong. Han kom ifrån Trelleborg där han var outstanding till en klubb där det är helt andra förutsättningar. Det tar ett tag att komma in i det. Jag tycker klubben gör fel om de skickar iväg honom efter endast en säsong. Men, visst han har inte varit så bra som man trodde.

Avslutningsvis, vi leker med tanken att du har obegränsat med pengar. Vem hade du värvat från IFK Göteborg och varför?
– Haha! Jag hade valt min son. Vi behöver en målskytt och det är exakt det som "Tobbe" är. Hade varit jävligt kul att få träna honom. Han har ju kontrakt med Blåvitt till 2015 så vem vet?

12 kommentarer:

  1. Glenn är kungen.

    SvaraRadera
  2. Tobbe är klar! För Utsikten.

    SvaraRadera
  3. Tycker han har rätt i Drugge. Tycker dock att han inte varit i närheten av så bra som man hoppats, och han kommer inte vara en startspelare nästa säsong heller. Så utlåning till Utsikten kanske?

    SvaraRadera
  4. Alla heter Glenn! Underbar gubbe det där!

    SvaraRadera
  5. hellre hysén än röven stahre

    SvaraRadera
  6. Utsikten är för låg kvalitet för Drugge. Tycker Stahre kan ge honom en chans att visa lite vilja nu och faktiskt kämpa för en plats åtminstone i närheten av plan. Funkar det inte tror jag säkert flera lag Allsvenskan är sugna på ett lån med köpoption.

    SvaraRadera
  7. Lönerna i IFK förra året.

    Tobias Hysén 1 068 000

    Andreas Drugge 1 003 715

    Ragnar Sigurdsson 893 320

    Elmar Bjarnason 885 329

    Stefan Selakovic 726 596

    Marcus Sandberg 703 785

    Karl Svensson 625 071

    Hjalmar Jonsson 591 748

    Erik Lund 541 388

    Robin Söder 533 331

    Thomas Olsson 531 500

    Adam Johansson 520 354

    Nicklas Carlsson 515 100

    Pär Ericsson 486 148

    Nicklas Bärkroth 472 033

    Sebastian Eriksson 448 235

    Jakob Johansson 432 550

    Mikael Dyrestam 415 989

    Tobias Sana 390 845

    Hannes Stiller 368 763

    Erik Dahlin 346 373

    Alexander Faltsetas 327 050

    Gustav Svensson 319 600

    Förstår ingeting när en spelare som Marcus Sandberg tjänar 700 000kr.

    SvaraRadera
  8. Det är väl deklarationer som kan innehålla en del annat och sakna annat, och inte spelarlöner?

    SvaraRadera
  9. Man kan ju inte låta bli att gilla Glenn men som tränare för blåvitt - nej där går gränsen och han kommer säkert aldrig bli aktuell för när han gått klart sin tränarutbildning är han pensionär.

    SvaraRadera
  10. Har inte båda Therns skrivit på för Blåvitt innan lördag kan alla ta och avgå.

    SvaraRadera
  11. Jag gillar iden om ett samarbete med utsikten för den där u21-serien är inget att ha.

    SvaraRadera
  12. Några av killarna i laget kan ju behöva lite stake så varför inte

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.