2011/08/26

Nej, självklart så är inte Askebrand klar för Blåvitt...

"VEM É DE JÂ TJÔTAR ME?".  När jag ställde frågan "Är Thomas Askebrand klar som Blåvitts nya tränare?" (och sedan totalsågade det ryktet på alla vis) var det i vanlig ordning en del som gick i spinn. För att göra saken kort kan vi väl fylla på med att konstatera att: nej, han är inte klar som Blåvitts nya tränare.

Faktum är att han var precis lika aktuell att ta över som jag är.

 BaraBen.comBaraBen.comBaraBen.comBaraBen.comBaraBen.com

Följande snubbe hittade jag på hashtagen #allsvenskan:


Efter detta väcks en angelägen fråga till liv:
Hur bra är Indisk fotboll egentligen, mister Debdeeperwisser?

 BaraBen.comBaraBen.comBaraBen.comBaraBen.comBaraBen.com

Då det krävs lite övertydlighet mellan varven - för att alla ska hänga med - så får jag väl tillägga att Håkan Mild inte har ringt mig och erbjudit mig tjänsten som tränare för IFK Göteborg. Och det är väl en jävla tur det. Och på samma sätt har jobbet inte erbjudits till Askebrand (som verkligen inte var/är "klar" som någon anonym forumexpert påstod. Nu kanske alla forumister även kan ta sig en rejäl funderare kring temat källkritik och ha det i åtanke nästa gång när något helt osannolikt plötsligt blir till "sanning" på ett sådant.

 BaraBen.comBaraBen.comBaraBen.comBaraBen.comBaraBen.com

På samma tema gick jag själv, i ungefär sju komma två sekunder, på blåsningen "JO har skrivit på 4+2 år" till i dag. Men det är smällar man får ta. Dagens GT-Sporten kommer vara extremt läsvärd för alla fotbollsfans i Västsverige, men i synnerhet för de blåvita. Sidorna 1-5 är fotbollsnörderi på hög nivå. Bland annat så har lördagskolumnisten och förre sportchefen Tore Lund en intervju med Jonas Olsson som klarlägger hur det ligger till med hans vara eller icke vara i Blåvitt på det hittills absolut mest ingående sätt jag har sett. Och dessutom finns det en högintressant jämförelse mellan de olika tränarna i vår del av landet, bland annat.

BaraBen.comBaraBen.comBaraBen.comBaraBen.comBaraBen.com

Champions League-gruppspelet lottades på torsdagskvällen. Har inte hunnit gå igenom det hela själv, men hörde på CNN (av alla ställen) att AC Milan och FC Barcelona kom i samma grupp. Undrar hur många "släkten är värst" och "Zlatans chans till hämnd"-vinklar vi får se den kommande vintern. Jag tippar på många. Missförstå mig rätt, Zlatan Ibrahimovic är en gudabenådad spelare och bara för att jag brukar ge mig på allt tjat om honom här på bloggen innebär det inte att jag har respekt för hans förmåga. Men som med allt - till och med somriga jordgubbar eller ditt favoritöl - så kan det bli lite för mycket av det goda. Ibland behöver den bästa av vanemänniskor lite variation.

BaraBen.comBaraBen.comBaraBen.comBaraBen.comBaraBen.com


Hur i hela fridens namn kunde Blåvitt förlora, på hemmaplan, med 0-4 (!) mot detta?

Nej, det vet ingen annan heller.
BaraBen.comBaraBen.comBaraBen.comBaraBen.comBaraBen.com

En ingift släkting till mig åkte nyligen fast för dopingbrott i ett annat land. Men det var knappt så att någon reagerade. Din dumma jävel, Andrus Veerpalu, skämmes ta mig fan. Skämmes gör nog Pekings fans med - trots segern - åt Bobby Fribergs (vad hände med "Da Cruz"?) beteende den senaste tiden. Han har lyckats i ett intervall om fyra minuter - under två matcher - få fyra gula kort och bli utvisad två gånger. Det är som att han efter en bit i matcherna liksom tröttnat och tänker "nej fy fan vad trist detta är, nu vill jag gå hem" och bara yxat ner någon i sin närhet - för att åka ut...

10 kommentarer:

  1. Ny tränare i IFK.
    Hasse Backe eller Jocke Persson som tränar Ängelholm i nuläget...

    SvaraRadera
  2. Jocke Persson????

    Den slöe fan vill jag aldrig se i en blåvit tröja igen.

    SvaraRadera
  3. Det kommer alltid komma anonyma troll som häver ur sig att den och den är "HELT KLAR" som ny tränare (eller spelare) i IFK Göteborg, bara för att få uppmärksamhet. Givetvis helt utan belägg.

    Inget att bry sig om.

    SvaraRadera
  4. Frankie:
    Har du gjort en språklig kullerbytta eller har du verkligen inte respekt för Zlatans förmåga? ;)

    Apropå Jocke Persson kan jag ju påminna om den här sågningen av honom:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZyFNmbJVmjU

    Har någon annan svensk fotbollsspelare någonsin blivit så totalsågad i tv?

    /Mabus

    SvaraRadera
  5. I sv-cupen var dif de värsta jag sett på allsvensk nivå och blåvitt det värsta blåvitt ja nånsin sett.

    DIF höjde sig med 10% och blåvitt höjde sig med 5% till allsvenska matchen veckan senare. O efter det trodde alla att dif var påväg uppåt. Dom levde väl på eufori i några omgångar men nu är de tillbaka i vardagen.

    SvaraRadera
  6. Nu var det väl inte heller direkt så att alla forumister på sf trodde på det som skrevs om Askebrand. Jag såg det mer som att "någon" hävdade att han var klar och att det senare diskuterades kring honom som tränare, vad han gjort innan, hur han är som tränare och person, om han skulle passa som tränare för blåvitt osv.

    Jag själv tror inte direkt på några rykten förrän det är presenterat av Mild, den karln kan konsten att hemlighålla uppgifter. Men samtidigt tycker jag att det är väldigt intressant att diskutera olika namn.

    Förstår inte riktigt detta "krig" eller alla nedvärderingar mellan bb och sf men men...

    SvaraRadera
  7. Du Beritz, Magnus Haglund är klar för Blåvitt sedan länge. Där har du samtidigt förklaringen till hans(spelade) ödmjukhet i segerintervjun efter Skandalen i Skokartongen.

    SvaraRadera
  8. Andigo/ Nej, naturligtvis trodde inte ALLA på det, men en jävla massa folk. Så fort det kommer ett rykte så går folk i gång som bindgalna rabieshundar där och börjar tokhylla och sönderanalysera den personen. Kanske skulle man ta lite tid och tänka igenom vad det är för uppgift man sitter och funderar kring.

    PS: Qvidings f-01 tränare är enligt källor klar för Blåvitt.

    SvaraRadera
  9. Var på träningen idag och såg en franskreggad minibuss som tog kort på gubbarna! Är det ett spelarköp pågång eller var det spioner? För vad gör fransoser på KG annars? Vi var ju kända en gång i tiden, men hallå!

    SvaraRadera
  10. Hur ni kunde förlora mot djurgårdens "Vet inte vad vi håller på med"? För att vid er bänk står jonas olsson och säger att han vet vad han håller på med..

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.