2011/03/11

Hysén: "Min bror kom ut som homo, bög, gay..."

INIFRÅN BLÅVITT. Hallå alla änglar där ute. Nu är det dags för läger nummer två och den här gången åker vi till Antalya i Turkiet. Jag pratade precis med en polare och han tyckte inte alls det var synd om mig, då jag skulle åka till värmen. Men det är ju lite synd om mig ändå, för hur många med "vanliga jobb" behöver vara ifrån sin familj ungefär två veckor före april. Jag vet att många tänker:
Ja, men vad fan, det är ju världens lyx att vara fotbollsspelare, man tjänar bra och man gör det man älskar att göra varje dag.
– Bullshit, säger jag.

Jag älskar inte att spela fotboll varje dag. Tvärtom skulle jag gärna byta med vilken "vanlig Svensson" som helst, om jag fick. Inte för gott, men kanske bara för en liten stund. Jag är inte så dum att jag på nåt sätt vill ha ett annat liv, men de senaste dagarna har fått mig att inse, att kanske är fotbollen inte allt.

Min bror Anton, har valt att "komma ut" som homosexuell, bög, gay. Kärt barn har många namn. Självklart har jag vetat om detta sen en bra tid tillbaka. Har jag gjort nån skillnad på honom och min andre bror Alex? Nej, han är fortfarande min bror och jag älskar honom för att han är Anton, min bror. Vi har aldrig haft nån direkt nära relation, på så vis att vi snackar varje dag, eller att vi gillar samma saker. Liverpool undantaget.

Jag har alltid undrat varför det har varit så, men jag har tänkt att, vad fan, vi har kanske inte har så mycket gemensamt bara. Nu hoppas jag, att det varit för att Anton inte riktigt vågat tala om för mig, vem han egentligen är. För på så sätt, kan jag skylla på det, men det är inte hela sanningen. Jag har "haft på känn" att min bror kanske, kanske har varit gay, rätt länge. Har jag frågat honom, har jag nån gång tagit upp ämnet, eller ens försökt glida in på det lite smidigt? Nej. Varför? för att nånstans har alltid tanken varit: "naee, det där é bara en fas han går igenom."

I dag skäms jag för att jag inte varit starkare som person, att jag inte vågat fråga Anton tidigare om hur det egentligen ligger till. Men en sak är idag jävligt säker. Jag tycker det är fantastiskt modigt gjort, det krävs en hel del stake. Ja, jag skämtar fortfarande om det, att göra det som Anton gjort. Han har tagit ett stort steg, för många andra i samma sits också hoppas jag, i rätt riktning.

Det har snackats mycket om att många bögar, jag använder det ordet, för att det är det ordet jag växt upp med, inte vågar komma ut inom fotbollen.
Det är säkert sant.
Många har säkert valt att sluta, på grund av jargongen i omklädningsrummet.
Många har säkert känt: "Jag passar inte in här, jag lägger av istället och gör nåt annat."

På grund av detta av detta har fotbollsspelare fått ett rykte om sig att vara homofober. Att fotbollen har "bögskräck". Jag säger inte att det inte är så, men hur kan man konstatera att så är fallet, när herrfotbollen på elitnivå, aldrig har fått ta ställning?

Inom damfotboll är det vanligare med homosexuella spelare.

Victoria Svensson-Sandell är en av våra mest kända och omtyckta fotbollsspelare på damsidan. Hon har öppet talat om att hon lever med en kvinna, som hon har två barn ihop med. När hon kom ut som homosexuell, ledde det till att många resonerade som så att (förlåt Vickan, du vet att jag håller lite på Djurgår'n): – Jaja, det visste man ju. Victoria satt i Kvällsöppet med Lennart Ekdal och diskuterade huruvida det var svårare som kille, att i fotbollssverige att komma ut som gay? Det tror fan att det är, det finns ju ingen annan som öppet sagt att: "Jag är gay, så är det med det."

Det satt en norsk handbollspelare i studion som sa något jävligt bra. Något i stil med:
– Anton är 20 år och tar detta steget ut i hela Sverige och berättar om sin homosexualitet, han får ta hela "smällen". Detta borde en etablerad spelare ha gjort. Självklart tänker jag då, varför har ingen gjort det tidigare? För att jargongen i omklädningsrummet är som den är, säger många då.

Det jag vill säga till er, till er som tror att jargongen i ett omklädningsrum "skrämmer" bort bögar är:
Då hade mörkhyade, kineser, judar, tjockisar, tunnisar, svennar, blattar, glasögonormar, åldringar, juniorer, stockholmare, skåningar, östgötar, finnar, islänningar, tunnhåriga, håriga, rödhåriga, tränare och många fler aldrig vågat sätta sin fot i IFK Göteborg.

Men saken är den, att alla är välkomna, för vi skämtar om alla och allt.

Skillnaden på jargong och allvar är att jag skulle aldrig i hela mitt liv säga till Tobias Sana att han är en "jävla svarting" om jag blev arg på honom på riktigt. ALDRIG! För han och jag vet att så länge han kan säga, jävla tjockis eller svenne till mig och jag kan kalla honom gräddkola, med glimten i ögat, kommer ingen av oss ta illa upp. Så är varje omklädningsrum, i vissa mer, andra mindre. Det finns alltid folk som tar illa upp, för något som andra inte bryr sig om alls.

Men för att knyta samma detta lite.

Jag ska inte säga att jag inte tänkt tanken att: "Vad fan ska AIK, Gais och Malmö-fansen säga nu?" Inget mot just era fans, men ni är de lag som jag ser som våra största rivaler och därför kanske hade haft tankar på att göra det. Som om det inte var nog med att vi har rosa tröjor i år. Till er som tänkt eller vill håna Anton, min farsa, mig eller min familj, som inkluderar IFK Göteborg har jag bara en sak att säga:

Kom igen bara, jag har aldrig brytt mig innan, varför skulle jag bry mig nu?
Jag älskar er alla.

Med kamratliga hälsningar inifrån Blåvitt, er nummer 7

97 kommentarer:

  1. [Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.]

    SvaraRadera
  2. Mycket personligt och bra skrivet!

    Till andra lags fans - kom och hata! Vi tar er så lätt

    Den blåvita armén står upp för er

    SvaraRadera
  3. Vi kan byta en vecka Tobbe ? Du kör buss jag skjuter lite straffar på kamratgården ? ;)

    SvaraRadera
  4. Har kanske sagts förrut men jag tror inte det jättemånga homosexuella män som sysselsätter sig med fotboll. De drar sig nog till andra sporter; dans, konståkning etc.

    Homosexuella damer drar sig till mer manliga sporter. Andelen kvinnliga gays känns som mycket högre i fotboll och hockey...

    SvaraRadera
  5. Vad som ens händer på läktaren ska ni veta att ni alltid har en stor änglaklack som står och upp är grymt stolta över er.

    SvaraRadera
  6. Ärligt och modigt, men...

    Var du tvungen att skriva det där om Djurgården? Vi försöker förtränga att du spelat för dom.
    Och de rosa tröjorna, anas en viss kritik mot dessa från spelarna? Jag tycker de är ascoola.

    SvaraRadera
  7. grymt bra skrivet, tobbe!

    SvaraRadera
  8. Undrar nu vem som kommer reagera på "Rosa tjockis - ge oss en sång".
    Bra skrivet!

    SvaraRadera
  9. Kan bara instämma, jargongen i omklädningsrummet är kanske rå men HJÄRTLIG.
    Jag har aldrig spelat på någon högre nivå men omklädningsnacket finns nog oavsett division, jag skulle nog vilja säga att detta är det gamla gardet som har massa fördomar, vi "yngre" höjer inte ens på ögonbrynet och jag bli mäkta förvånad om någon hånade dig för att Anton är homosexuell eller kanske inte..men blir du det kan du räkna med att den är hjärtlig ;)
    Största problemet med alla som har koll på vad som händer i omklädningsrummet är att samma personer vet hur man reagerar och dömer oss som neandertalare..!!?? Fuck them, vi gör ingen skillnad på lantbrevbärare eller bögar - ALLA är välkomna!

    SvaraRadera
  10. Stockholmskille2011-03-11 08:09

    Fantastiskt fint formulerat. Grattis till familjen Hysén som fått så skarpa killar.

    SvaraRadera
  11. Bra och berörande skrivet!
    Go Tobbe go.

    SvaraRadera
  12. Respekt, till hela familjen Hysén!

    SvaraRadera
  13. Du är bäst Tobbe!

    SvaraRadera
  14. Bra skrivet. Som Hysénare ingår bror din i den blåvita familjen och där står vi upp för varandra!

    SvaraRadera
  15. Bra Tobbe, ni är en jävla grym familj!. Hoppas spelet lossnar nu också för oss, trist om du blir ensam o isolerad på topp :(.

    SvaraRadera
  16. Och jag älskar dig Tobbe!!!!

    SvaraRadera
  17. Tobbe, det är sådana här blogginlägg av dig som gör att vi supportrar fullkomligt ÄLSKAR dig.
    Jag/Vi hoppas att det blir ett livstids kontrakt för dig i vår kära förening.

    Dessutom tycker jag en rosa matchtröja är klockren som födelsedags present till brosan nu! ;-)

    SvaraRadera
  18. Tobbe, det är för mig en ära att du är vår kapten.

    Fantastiskt bra inlägg!!!

    SvaraRadera
  19. Bra inlägg Tobbe!

    Att fotbollen skulle vara homofobisk 2011 är en myt! Har spelat fotboll i 20 år och har aldrig hört ett ont ord om homosexuella. Att det finns få homosexuella spelare betyder inte att fotbollen är homofobisk.

    I fotbollen finns en manlig, smårå och hjärtlig jargong som säkert inte lockar många homosexuella. Det finns flera yrken där homosexuella är kraftigt överrepresenterade och naturligtvis också yrken där de är kraftigt underrepresenterade. Det betyder återigen inte att de som är verksamma inom dessa yrken är homofober. Antalet homosexuella i en grupp är inget mått för homofobi.

    Tycker det är tragiskt att fördomsfulla journalister som aldrig satt sin fot i ett omklädningsrum och helt saknar kontakt med fotbollens korridorer uttalar sig om saker de inte har en aning om!

    SvaraRadera
  20. Haha, garvade som fan åt gräddkolan.

    SvaraRadera
  21. En mycket bra text Tobias. Man blir glad och stolt att läsa om Anton och hela Hysénssläkten.

    Erlings inlägg tidigare gav än mer hopp om att vi går mot tider där talanger inte tar den enkla vägen och slutar.

    Löjligt att detta behöver diskutera egentligen, men nu är det tydligen så och då är det gött att vissa vågar.

    /Fnyq

    SvaraRadera
  22. Mycket fint skriver Tobbe! Starkt av Anton även fast jag tycker att det inte borde bara en grej ens, men som läget är nu så var det jävligt starkt!

    SvaraRadera
  23. Alex:

    Det kan ju också påpekas att media målar upp "fotbollsvärlden" som homofobisk och att denna inte kommer i kontakt med homosexuella. Precis som om "fotbollsvärlden" är helt avskuren från resten av världen och aldrig kommer i kontakt med övriga samhället.

    Alla fotbollsspelare är ju ääven en del av övriga samhället. De flesta har vanliga jobb, kompisar, arbetskamrater, tittar på tv, läser tidningar, reser osv osv. Hela diskussionen om att just fotbollen skulle vara homofobisk känns smått bisarr.

    Om Anton hade spelat i en högre division skulle han självklart ha fått tråkningar från motståndarsupportrar, precis som ev Tobbe kommer att få, men det innebär ju inte att dessa supportrar är homofobiska. Man tar ju det man har så att säga, hade han varit tjock hade han fått höra det osv. Om jag själv skulle bli riktigt förbannad på en mörkhyad person kan jag inte utesluta att jag skulle säga jävla n***r, jag hävdar dock med bestämdhet att jag inte är rasist för det. Vill man såra/kränka någon gör man det utefter vad man tror smärtar mest.

    /Jari Rantanen

    SvaraRadera
  24. Om några klackar planerar att sjunge ramsor om att en av våra spelare har en brorsa som är bög så är det ju bara dom som gör bort sig.

    SvaraRadera
  25. Gött Tobbe!
    Fan, du är så sympatisk så jag tror jag hade hållit med om du så skrev att du tycker att det är ett skojigt tidsfördriv att rycka loss skalen från sköldpaddor.

    ;D

    SvaraRadera
  26. "Till andra lags fans - kom och hata!"

    Det kommer vi definitivt göra! För ni är DSS.

    Men knappast för att Anton är bög.


    GAIS bäst i sta'n 2011...

    SvaraRadera
  27. Jag blir inte bara glad av att familjen Hysén utgörs av så fina och förståndiga personer, det är glädjande att se att ens medsupporters också är det!

    SvaraRadera
  28. Enligt min erfarenhet är inte omklädningsrummen mer homofoba än andra "instanser" i samhället.

    Det man behöver göra något åt dock är hur man använder ordet bög(oftast i samklang med jävla eller liknande. Ex. missar målet, då skriker spelaren bög(eller ofta könsord). Omedvetet ger detta en negativ bemärkelse till ordet bög eftersom missa målet=dåligt. Då blir automatiskt bög=dåligt.

    Tror folk gör detta utan att tänka sig för och att man egentligen inte menar något med det. Men att det tyvärr har konsekvenser för hur man ser på homosexuella.

    SvaraRadera
  29. Direktören2011-03-11 12:12

    Känner stor stolthet att mitt hjärtas lag har en spelare som verkar vara en fantastiskt bra människa och bror!

    Omklädesrumskommentaren är på pricken!

    Mot #19!

    SvaraRadera
  30. Var det inte pappa Glenn som en gång i tiden nitade en "bög" på nån toalett? Detta berättade han ju stolt om i media. Hoppas o tror han ändrat inställning. Men all respekt till brorsan. All you angels out there...Bless you all...

    SvaraRadera
  31. Haha, gräddkola :P

    SvaraRadera
  32. Han nitade bögen för att denne tafsade på honom. Tycker säkert Anton var helt ok.

    SvaraRadera
  33. Respekt från en gaisare.

    (Hade förövrigt kunnat tänka mig Hyseni GAIS ;) , från Qvöis.)


    // Monk firar 117 år idag

    SvaraRadera
  34. .. och vi älskar dig Tobbe!

    SvaraRadera
  35. Om en Gaisare lyfter blicken ur botten på flaskan (och vi vet alla vilken kraftansträngning det är för dem) och bemödar sig med att håna mig, då ser jag det som något positivt. Hellre hånad av gaisare än hyllad av gaisare.

    SvaraRadera
  36. Bra skrivet Tobbe, och starkt av din bror att komma ut. Detta gör bara att man älskar fammiljen Hysen ännu mer.

    SvaraRadera
  37. Stopp och belägg! Glenn Hysén slog inte ner en "bög". Han slog ner en idiot som antastade honom inne på en flygplatstoalett. Han fredade sig mot ett övergrepp.

    Mer här: http://korta.nu/omu1y

    Tobias Hyséns text är strålande.

    SvaraRadera
  38. Rosa tjockis håller på blåvitt!!! Får det bli i år:)

    //daniel

    SvaraRadera
  39. du har all beundran av mig,till den enastående artikel som du skrivit,öppet och ärligt från hjärtat.

    SvaraRadera
  40. Kommer det några bög ramsor så måste vi vända på det på något roligt sätt likt det vi gjort tidigare med Glenn-grejen.

    Tobbe se till att din bror får upp farten ordentligt på plan så är han välkommen sen. Tills dess så får han all respekt för sitt modiga utspel på läktaren.

    allaeanglar

    SvaraRadera
  41. Är det bara bögar som kommenterar här?

    SvaraRadera
  42. Gött inlägg att läsa!!

    Älska IFK!! Vi ÄR dem vi är!!

    SvaraRadera
  43. Christoffer Andersson2011-03-11 14:20

    Kungen har pratat igen! Tobias borde fan bli poet allt han skriver sätter sig i hjärtat! mycket bra skrivet Tobbe!! <3

    SvaraRadera
  44. fan va jag älskar dig tobbe !!!!! <333

    SvaraRadera
  45. IFK BÖG med rosa matchtröjor !
    Inga mer GAYs skämt ?

    SvaraRadera
  46. @14:45:
    Fast Anton spelar inte i blåvitt.
    Eller blir hela släkten Hysen bögar nu iom detta?

    SvaraRadera
  47. Tycker det är lite löjligt att komma ut offentligt på detta sätt.
    Är det inte 2011?
    Vem bryr sig egentligen.

    SvaraRadera
  48. Fast iofs.
    Detta är väl som att komma ut som hetero när man jobbar på ett designföretag.

    SvaraRadera
  49. Du, din familj och resten av laget gör att jag varje dag är så sjukt stolt över att vara en ängel. Kärlek!

    SvaraRadera
  50. Starkt av Anton att göra detta fastän han "bara" är 20 år och ännu inte etablerad inom elitfotbollen.
    När IFK kommer till Malmö så kommer jag inte hyckla Tobbe eller andra pga hans brors sexuella läggning!!
    /Janne MFF-supporter

    SvaraRadera
  51. Ett stycke om fotboll resten om bögerier. Folk är inte Sååååå intresserade.

    Avgå Tobbe!

    SvaraRadera
  52. http://sportsday.se/kronikor/leman/graset-blavitt-hur-blir-det-undrar-verkligen

    SvaraRadera
  53. Hyllningar hit å dit, om han inte hade vart en hysen hade vi inte ens brytt oss. Och nu ska tobbe hyllas för att hans BROR gått ut med att han är homosexuell. helt ärligt nu. Vem fan bryr sig.

    Och till dig tobbe och även till andra fans, tobbe är inte våran gullegris han är en viktig kugge i laget vi älskar och spenderar sjuka summor pengar på.

    Prestera på plan och du skall bli hyllad inte genom inlägg och diverse sympati sökande krönikor.

    Sluta hypa hysén!

    SvaraRadera
  54. Vem bryr sig idag egentligen? Det är 2011, inte 1911 och man blir inte automatiskt en hjälte för att man "kommer ut" med sina olika sexuella preferenser. Vi struntar i din sexuella läggning, Anton, det är vad du presterar på fotbollsplanen som räknas!

    SvaraRadera
  55. Mycket bra innehåll här Tobbe. Och det är ju oftast en lite hårdare attityd i ett omklädningsrum. Men med glimten i ögat som du säger. Att detta blir så stort förstår jag faktiskt inte riktigt. Det finns gott om bögar. Klart att det finns fotbollsspelare som är bögar också. Att man skall vara rädd att berätta detta som fotbollsspelare i ett omklädningsrum förstår jag inte riktigt vad som är så märkvärdigt? Är nog lika jobbigt att berätta det på vilket annat jobb som helst? Eller för föräldrar och vänner? Är ju inget fel att komma ut med detta som nu din bror gjort. Men det är väl varje enskild persons ensak. Vissa saker kanske man inte springer runt och snackar om med hela svenska folket? För mig gör inte detta någon skillnad alls.

    SvaraRadera
  56. Kan inte komma på något häftigt grabbigt att säga om bögen!
    Homofilerna har vunnit..

    SvaraRadera
  57. Trots att jag är en gammal gubbe tycker jag att detta att Anton är gay inte är något speciellt att det ska bli ett sådant hallå för detta är ju beklämmande. Han har väl rätt att vara som han vill och egentligen inget andra har med att göra. Vi kamrater står naturligtvis upp för dessa Hysénare! Se nu till att börja producera Tobbe så blir vi ändå nöjdare:))) Mvh Pilfalk

    SvaraRadera
  58. Vet inte om du läser kommentarerna här Tobbe men om du gör det så är våra situationer väldigt lika.

    Min bror, fyller snart 20, har också gått ut med att han är bög. Jag hade det precis som du "på känn" men ändå är han inte fjollig och så vilket väl är sinnesbilden för hur en bög är?

    Vi jobbar dessutom på samma jobb och även det i en väldigt mansdominerad värld(på ett lager) men han har verkligen stått upp för sig själv, precis som din bror gör för sig just nu.

    Jag är väldigt stolt över min bror då han tagit det med väldig mognad och mod. Han är precis som vem som helst och sen vad han gör med sitt privatliv får han väl sköta själv tycker jag.

    Riktigt bra inlägg och vi är många som håller med dig och förstår. Den blåvita familjen är stor och det finns alla sorter, hudfärger, samhällsklasser osv.

    Underbart att vara Ängel!

    SvaraRadera
  59. Baraben när bloggen är som bäst. De bästa, intressantaste och mest personliga krönikorna kring veckans stora fotbollsnyhet. Cred!

    SvaraRadera
  60. älskar avslutningen !

    SvaraRadera
  61. All respekt!

    Fast Gais kommer rula 2011....

    SvaraRadera
  62. Tobbe och familjen Hysén ska visst hyllas, alla jävla bittra supportrar här inne! Familjen är ju för fan mer än bara betalda spelare. De är och har varit spelande supportrar i generationer, så det så!

    SvaraRadera
  63. Prestera på plan istället Tobbe....

    Vem bryr sig om en Div.2 spelares läggning?

    SvaraRadera
  64. Wow, wow, wow! Kan bara beundra Anton som vågar och vill gå ut med detta trots att han är så ung! Då måste han ha en trygg familj i bakgrunden som stöttar honom! Själv har jag en syster-son som nästan är 30 som inte vågar erkänna sin sexuella läggning öppet - mest för att hans föräldrar skäms för det! Alla vet, men vi säger inget så hans föräldrar slipper skämmas. Fy vad ruttet det känns! Heja Anton och hela familjen - modiga som få! Önskar att fler kunde släppa på önskan att deras barn är som alla andra. Vem vill vara som alla andra? Tack Tobias och Anton! Önskar att fler vågade stå för vad de tycker och tänker även om man får ta en massa sk-t på vägen.
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  65. Alla som skriver att det inte spelar någon roll.
    Detta är en mycket stor händelse inom fotbollen och det är sjukt att det har dröjt till 2011 innan detta hände

    SvaraRadera
  66. Fin och ärlig text av Tobbe.

    Homofobisk jargong skall inte negligeras, men grundar som till 99% på omognad och osäkerhet bland yngre killar i grupp. Det växer bort sedan och det är väl här man tappar många bögar till andra hobbies där dom känner sig mindre utanför.

    Det råder man bot på att utbilda och diskutera frågan mer bland ledare, dessa föräldrar och eldsjälar som leder tusentals lag runt om i landet. Man råder inte bot på det genom att stämpla en hel rörelse som homofobisk, vilket många förståsigpåare gör idag. Finns en bild av både fans och spelare/ledare om att när resten av samhället gått framåt, så har fotbollen stannat kvar på 60-talet värderingsmässigt. Ett absurt förhållningssätt som dom inte ens bemödar sig att bevisa. Man bekämpar inte fördomar och stereotyper, MED fördomar och stereotyper.

    Det är slött, kontraproduktivt och inskränkt. Samt givetvis jävligt irriterande. Har gått runt senaste dagarna med en fet homofobstämpel på pannan trots att jag stått bestman på ett gaybröllop och jobbat ideellt i olika hbtq-sammanhang.

    Till sist. Starkt jobbat Anton, du är en av oss!

    SvaraRadera
  67. grymt starkt av grabben! bra tobbe att du ventilerar detta och en för alla, alla för blåvitt.

    SvaraRadera
  68. Fick tårar i ögonen av det du skrev Tobbe. Vackert, rakt, ärligt, Hysénskt.

    SvaraRadera
  69. 19.26, cred till dig! :)

    SvaraRadera
  70. Det va ta mej fan de bästa jag läst nånsin!

    SvaraRadera
  71. alla i familjen hysen är välkomna till mig i majorna alla dar i veckan. ni kännetecknar göteborg för mig o ja e grymt stolt över er alla. fast mest stolt för att vi har dig ändå tobbe

    SvaraRadera
  72. jag blir så stolt och känner ännu större kärlek till IFK när jag läser allas kommentarer. Tobbe, du är verkligen så gooo som man tror

    SvaraRadera
  73. Bra skrivet, gillar dina rader i slutet: "kom igen bara..."
    Lägg till en rad till: Jag har en arme bakom mig på läktarn som kommer att stå upp för mig i vått och tort, hånar ni mig, hånar de ALLA er! =)

    SvaraRadera
  74. 11:01: Om det är oroväckande så måste det ju vara hotfullt. Hur kan det annars vara oroväckande?

    Och huruvida jag är bög eller inte är väl rätt irrelevant, men tack för komplimangen!

    ..

    Hursomhelst så trodde jag att IFK Göteborg var hela Sverige lag, inte bara de heterosexuellas lag. Men om vi nu skall leka med tanken att vi skall exkludera nån typ av människor ur den blåvita skaran så väljer jag 100 gånger av 100 att förneka homofoberna blåvit gemenskap framför de homosexuella!

    SvaraRadera
  75. Lorenzo Lamas2011-03-12 12:22

    och vi älskar dig!

    SvaraRadera
  76. Alla som jag pratat med bryr sig inte om anton, varför ska man göra det igentligen? det spelar ju absolut ingen roll för någon alls.

    Däremot småskämt kan ju alltid komma även mot homosexuella som alla andra, som att han aldrig slutar spela i häcken? eller att han gick ifrån häcken för att spela i tvåan. Men den bilden jag har fått av det som sägs i tidningar och radio så bjuder han på det, som vissa bjuder på sin tunnhårighet eller stora mage?

    Kom igen nu! Kämpa för SM Guld!

    SvaraRadera
  77. Det är just p g a sådana som Anonym 09:57 som det ändå krävs mod för att komma ut.

    SvaraRadera
  78. 11:26

    Klockrent skrivet!

    Tror 11.01 och 09:57 har något de själva inte vågar komma ut med!

    Tobbe du är kungen!

    SvaraRadera
  79. Jag tycker det är helt underbart! En massa LOVE till Anton! (ok, till dej också;)

    SvaraRadera
  80. Gud gav oss Jorden, havet och Tobbe

    SvaraRadera
  81. Nu håller vi nivån här, annars blir det mer saxande.

    SvaraRadera
  82. Det bästa på baraben någonsin?

    SvaraRadera
  83. Göteborg19042011-03-13 14:19

    Allvarligt talat. Hur intressant är detta??? Anton är bög? Än sen? Det är hans problem. Varför får det en sådan j-a publicitet. Jag fattar inte detta. Jag är definitivt emot bögpropaganda i alla former. Precis på samma sätt som jag hade varit emot en heteropropaganda. Jag skiter ärligt i var Anton eller någon annan doppar. Så spännande är det inte. BTW Tobbe, du regerar!! Hoppas att du är hel hela denna säsongen! FORZA BLÅVITT och inget annat!

    SvaraRadera
  84. Fantastiskt bra skrivet Tobbe! Själv hamnade jag i en liknande situation i gårkväll. Min polare som jag precis bokat bortaresa mot gnaget med talade helt plötsligt om att han minsann är Sverigedemokrat (skall nämnas att jag själv ser mig som en anti-rasist och skulle nog placerats långt ut åt vänster).

    Blev först en stor tystnad, men jag bröt den med argumentet "Vi är ju båda änglar, så vad spelar våra meningsskiljaktigheter för roll då?"

    på samma sätt spelar de ingen roll om man är bög, muslim, rasist, jude eller vad man nu kan vara, så länge man är sig själv. Utanför fotbollen må vi bråka om sån onödig skit, men inom fotbollen håller vi ihop! Forza Blåvitt!

    SvaraRadera
  85. Kärlek till hela familjen Hysén och självklart till den/de personer som beslutat om det urläckra bortastället!!! <3

    SvaraRadera
  86. Grymt intressant och bra skrivet som vanligt Tobbe!

    SvaraRadera
  87. Fan va bra sagt, dina ord gick rakt in i hjärtat! Ärligt och blottande!!

    Haha BTW anonym, hur vet du att homosexuella killar dras till andra sporter t.ex konståkning osv? Hur vet du det? Det kommer förhoppningsvis att visa sig nu..

    Anton har tagit de första och största steget, nu är resten upp till de andra homosexuella att göra samma sak och visa att det är ingen big deal att vara gay!!!

    SvaraRadera
  88. Fi satan vad jag som AIK:are skäms när klacken gör en affär/ramsa av detta.

    Far å son Hysen är hjältar som förtjänar att hyllas.

    SvaraRadera
  89. Riktigt bra skrivet! Jag håller med i allt du skriver här. Bort med all homofobi, rasism och våld som inte hör till i varken fotbollen eller i samhället.

    //AIKare

    SvaraRadera
  90. Mycket bra skrivet.. det Anton gjort är otroligt modigt. Jag beklagar allt som kommer att skrikas från somliga i vår klack på torsdag kväll. //En AIK-are.

    SvaraRadera
  91. Hoppas ni lider2011-04-23 21:27

    Mycket bra skrivet där Tobbe! En stor eloge till din bror! Har aldrig o kommer aldrig hålla på blåvitt, men detta är så mycket mer än sport, hör jag någon håna Anton i derbyt så kommer jag ryta ifrån direkt, "personangrepp" är en helt annan sak än att håna en förening o dess supportrar, man får skilja på hån o hån!

    SvaraRadera
  92. TACK TO GREAT DR Sunny för att lösa mina problem är hans e-postadress (drsunnydsolution1@gmail.com
    jag heter Miss Kelly, jag var gift med min man i 5 år vi bodde lyckligt tillsammans i år och inte förrän han reste till Australien för en affärsresa där han träffade den här tjejen och sedan dess hatar han mig och barnen och älskar hennes enda. så när min man kom tillbaka från resan sa han att han inte vill träffa mig och mina barn igen så han körde oss ut ur huset och han skulle nu till Australien för att se den andra kvinnan. så jag och mina barn var nu så frustrerade och jag bodde bara hos min mamma och jag behandlade inte bra eftersom min mamma blev gift med en annan man efter min fars död så mannen som hon blev gift med behandlade inte henne bra, jag och mina barn var så förvirrade och jag letade efter ett sätt att få min make hemma eftersom jag älskar och vårdar honom så mycket, så en dag som jag surfar på min dator såg jag ett vittnesbörd om denna stavningskrock DR Sunny, vittnesmål delas på internet av en dam och det imponerar på mig så mycket jag tycker också om att prova. Först var jag rädd men när jag tänker på vad jag och mina barn passerar så kontaktade jag honom och han berättade för mig att stanna lugn i bara 24 timmar att min man ska komma tillbaka till mig och till min bästa förvåning fick jag ett samtal från min man på den andra dagen frågar efter barnen och jag ringde DR Sunny och han sa att dina problem har löst mitt barn. så här var hur jag får min familj tillbaka efter en lång stress att bromsa upp av en ond dam så med all denna hjälp från DR Sunny, jag vill att alla på detta forum ska gå med mig för att säga ett stort tack till DR Sunny och jag kommer även råd för någon i sådana eller liknande problem eller någon form av problem bör också kontakta honom, hans email är) (drsunnydsolution1@gmail.com) han är lösningen på alla dina problem och problem i livet. Ännu är hans e-postadress (drsunnydsolution1@gmail.com)

    Han är specialiserad i den följande spellen.

    (1) Om du vill ha din ex tillbaka.

    (2) om du alltid har dåliga drömmar

    (3) Om du vill bli befordrad på ditt kontor.

    (4) Om du vill att kvinnor / män ska springa efter dig.

    (5) Om du vill ha ett barn.

    (6) Om du vill vara rik.

    (7) Om du vill knyta din man / fru för att vara din för evigt.

    (8) Om du behöver ekonomiskt stöd.

    (9) Hur du har blivit scammed och du vill återställa du förlorade pengar.

    (10) om du vill stoppa din skilsmässa.

    (11) om du vill skilja din man

    (12) om du vill ha dina önskemål.

    (13) Graviditet stava för att bli gravid baby

    (14) Garantera att du vinner de oroliga domstolsförhållandena och skilsmässa oavsett hur vilket stadium

    (15) Avbryt ditt äktenskap eller förhållande från att bryta isär.

    (16) om du har någon sjukdom (H I V), (CANCER) eller någon sjukdom.

    (17) om du behöver böner för befrielse för ditt barn eller dig själv.

    (18) du vill bota Diabetes botemedel, Herpes botemedel, Hiv och Aids botemedel, Bröstcancer botemedel och Cancer botemedel,

    återigen se till att du kontaktar honom om du har något problem han hjälper dig. hans email adress är (drsunnydsolution1@gmail.com) kontakta honom omedelbart .... ring eller whatsapp honom nummer på +2349030731985

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.