2010/01/28

Mourinho: Fan vilken sopa du är Beckham

INTERNATIONELLT. Inter Milan slog i helgen lokalkonkurrenten AC Milan - trots att man fick två spelare utvisade. Men toppmatch i Serie A i all ära, vad vore den ligan utan dess medieprofiler i allmänhet och José Mourinho i synnerhet.

1:20 in i klippet:
Kolla in Mourinhos min mot domaren.

1:23 in i klippet:
Mourinho springer in på plan och slänger iväg något som en åskådare kastat in. Ett par sekunder senare, vid 1:29, håller en på Inters bänk upp föremålet som ser ut att vara en kniv (!).

1:33 in i klippet:
Mourinho hånar David Beckham. Efter en bortsparkad boll från den engelska landslagsstjärnan flinar Mourinho brett och applåderar retsamt. Beckham skakar på huvudet och ger ifrån sig en min som skriker "den gubben är ju inte klok".

2:06 in i klippet:
Mourinho tar ansvar för målet. Likt en spelare som snuddat vid bollen som rullar mot öppet mål så gör tränaren här det enda för honom logiska när Inter gör mål - han pekar på sig själv och verkar skrika ungefär "det är tack vare mig, fan vad jag är bäst"...

3:03 in i klippet:
Ronaldinho missar sin straff och Mourinho stoltserar med nöjd min fram ett uttryck som bara osar "den hade till och med min mormor satt".

3:14 in i klippet:
Segern är bärgad och Mourinho har bara en sak kvar att konstatera med hela sitt speciella uttryck: "I am to big for this league".

Se Mourinho-show med egna ögon:


||BaraBen.com||BaBaraBen.com||BraBen.com||BaraBen.com||

Contactmusic.com rapporterar att Arsenalsupportern (ja, tydligen...) Jay-Z planerar att bjuda hela Arsenals lag till New York för att se honom uppträda och där ge dem backstagepass. Detta som ett slags incitament för att hans "Gunners" ska prestera i ligan i vår...

Nu är ju Arsenals lag inte direkt ditt snittkorplag från kvarterskorgen, utan spelarna - inklusive Cesc Fabregas, Sol Campbell och Robin van Persie - är mångdollarmiljonärer flera gånger om och har nog råd att streckflyga kors och tvärs över Atlanten i tre decennier om det skulle behövas.

Så vem tror Jay-Z att han är? Gud?

Oj, jag glömde en detalj. Jay-Z är snubben som vaknar varje morgon med sitt morgonstånd tryckt mot Beyonce Knowles lår. My bad. Det var inget.

||BaraBen.com||BaBaraBen.com||BraBen.com||BaraBen.com||

Fenomenet med tokiga italienska kommentatorer är något vi tagit upp tidigare i vinter här på BaraBen:s "Internationellt", så även i dag. John Arne Riise gjorde ett avgörande övertidsmål mot Juventus i helgen, varpå kommentatorn Carlo Zampa fick, ja ett psykbryt:


Jag kan bara tänka mig att det är ungefär så en person låter när han utsätts för tortyr med hjälp av en slö kniv, el och glasskärvor...

||BaraBen.com||BaBaraBen.com||BraBen.com||BaraBen.com||

Engelska versionen av fotbollsmagasinet Goal frågade nyligen Wayne Rooney om möjligheten att hans son, Kai Wayne Rooney, skulle växa upp och bli ett Liverpool-fan. Pappa Rooneys svar:
“We all grew up absolutely hating Liverpool and that will never change. So my son will have plenty of positive influences around him!”
Min son ska lära sig att äta smält järn till frukost och hata Manchester United.

23 kommentarer:

  1. hahaha roligaste internationellt hittills!

    SvaraRadera
  2. Mourinho-klippet är ju världsklass.

    SvaraRadera
  3. Vadå lära sig hata AIK??

    Behöver man lära sig det!!

    SvaraRadera
  4. Krävs många år på journalisthögskola för att få fram det där skriket.

    SvaraRadera
  5. Lite väl djärva tolkningar av det första klippet tycker jag. Det är ju uppenbart att Mourinho och Beckham gillar varandra.

    SvaraRadera
  6. Mourinho är en jävla mupp!!

    SvaraRadera
  7. Jag älskar att jag älskar ITALIEN.. haha ni anglofiler hahahaha jag skrattar åt er.. hahah

    Boys Roma

    SvaraRadera
  8. Baraben at it's best!

    SvaraRadera
  9. "Så vem tror Jay-Z att han är? Gud?

    Oj, jag glömde en detalj. Jay-Z är snubben som vaknar varje morgon med sitt morgonstånd tryckt mot Beyonce Knowles lår. My bad. Det var inget."

    magiska rader. vem är holger hansson?

    SvaraRadera
  10. Fotboll i sig är ju så jävla trist så det är tur att man filmar rätt saker.

    SvaraRadera
  11. Oj håller Jay Z på Arsenal...han är säkert mycket fotbollsintresserad sen barnsben.....eller kanske ännu en plastig gloryhunting räksmörgås turist som vill sitta i Vip boxen på "biblioteket"...Soccer anyone ?

    SvaraRadera
  12. Apropå comebacken....2010-01-28 15:35

    Sol Sol where ever you may be...you´re on the verge of lunacy...and we dont give a fuck if you hang from a three ...judas cunt with HIV...

    SvaraRadera
  13. Jo då, Jay Z funderade på att köpa Arsenal för 3-4 år sedan, för han tyckte Henry var "cool"..
    Damn it feels good to be a Gooner!

    SvaraRadera
  14. Vill bara tillägga att anledningen till att han pekade på sig själv var att det var tänkt att han skulle byta ut Pandev men ångrade sig och väntade till efter frisparken som pandev gjorde mål på...

    SvaraRadera
  15. Moget ramsa om Sol, en bitter Spursare? Hahaha.. Sol regerar fortfarande!

    SvaraRadera
  16. Zampa är kung, tänk och höra honom komentera blåvitts matcher på radio...då behövs varken ppv eller säsongskort.

    Forza Blåvitt!

    SvaraRadera
  17. Riktigt bra Sol-ramsa!

    Och Murinho är en stor jävla idiot. Han uppträder likt rikard norling.

    SvaraRadera
  18. Är det bara jag som tycker att kommentatorn är grymt lik 'Linus på linjen' på rösten?

    Hans 'gol', 'gol', 'gol' kunde varit taget direkt från Anslagstavlan.

    /Sirlando

    SvaraRadera
  19. you gotta love mourinho! vilken otroligt grym människa, jag förstår varför han och kung-zlatan gick så bra ihop. Med självförtroende kommer man långt o ch JA han är för stor för den ligan..

    Och till spursfjanten.. Sol Campbell var för bra för att stanna hos er..

    SvaraRadera
  20. Mourinho känns rätt överdriven. Men fan han kanske har rätt att vara så där jävla kaxig han gör ju rätt bra ifrån sig hela tiden..

    Goooal kommentatorer har jag aldrig gillat känns jävligt falskt och överdrivet.

    SvaraRadera
  21. Senast jag såg någon tränare hålla på så där var Lagerbäck i 0-0-matchen mot Trinidad/Tobago.

    SvaraRadera
  22. Är du en bitter milan-supporter? Man kan inte hata mourinho. Skönaste tränaren ever, älskade han både i Chelsea och Inter. Och jag hatar dom lagen! Haha

    SvaraRadera
  23. ..smält järn... he he he he he.....

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.