2009/04/16

feldgraus femma

FELDGRAUS FEMMA Få saker är så säkra här i livet som att 6–0 mot Djurgården efter en perfekt insats följs av en brakförlust mot Häcken och det mest pinsamma jag sett sen Assyriska hemma 2005.

BK Häcken, borta
5 poäng: Publiken - Klacken sjöng bättre i underläge än vid ställningen 0–0. Gav aldrig riktigt upp. Förhoppningsvis behöver jag inte skriva det någon mer gång den här säsongen.
3 poäng: Tobias Hysén - Blåvitts hjärta och själ hittills den här säsongen. Var inte bra i dag men var minst dålig. Ger aldrig upp och får "utdelning" för det till slut.
2 poäng: Robin Söder - Har inte något lätt jobb ensam uppe på topp när vi helt saknar mittfält. Då är det omöjligt att göra en bra insats, men Söder lyckas ändå ganska bra med de få aktioner han får chansen att utföra.
minus 1 poäng: Pontus Wernbloom - Sämsta insatsen av PW under hela hans a-lagskarriär? Inte omöjligt. Lyckas inte med någonting överhuvudtaget.

Totalt efter 3 omgångar
1. Ragnar Sigurdsson - 10 poäng
2. Tobias Hysén - 8 poäng
3. Kim Christensen - 7 poäng
3. Robin Söder - 7 poäng
3. Pontus Wernbloom - 7 poäng
6. Mattias Bjärsmyr - 6 poäng
6. Publiken - 6 poäng
8. Niklas Bärkroth - 5 poäng
8. Sebastian Eriksson - 5 poäng
8. Adam Johansson - 5 poäng
8. Jakob Johansson - 5 poäng
8. Erik Lund - 5 poäng
8. Tobias Sana - 5 poäng
8. Stefan Selakovic - 5 poäng
8. Gustav Svensson - 5 poäng
16. Joel Alme - 3 poäng
17. Tränarna - 2 poäng

33 kommentarer:

  1. Din femma är börjar bli tjatig och helt värdelös, kan du inte hålla dig till att kommentera spelarna utan envisas med att ta ut publiken, joel alme eller tränarna ja då tycker jag att det är helt irrelevant. Ursäkta om jag har missuppfattat konceptet, men jag trodde det var spelarna som skulle utvärderas, inte dina intryck av arrangemanget. Minns jag fel eller har du en gång gett varmkorven en trea?

    SvaraRadera
  2. Wernbloom var ännu sämre mot Wolfsburg. Jag håller med om att det var en pinsam tillställning, men långt ifrån Assyriska 2005. Det var desvärre hemmapremiär på gamla, gamla ullevi. Nu kan det bara bli bättre!?

    SvaraRadera
  3. Wernbloom var inte bra, men att ge honom minus är helt galet. Då borde Hjalmar alltid haft minst fem minuspoäng varje match, oavsett om han är på plan eller inte.

    SvaraRadera
  4. Hisingen e GBG2009-04-16 14:11

    Feldgraus Femma ÄGER

    SvaraRadera
  5. 14:04...

    kanske var det så att ingen förtjänade femman.

    SvaraRadera
  6. In med Hjalmar!

    SvaraRadera
  7. Gustav Svensson var klart sämst på plan. tråkig inställning och dåliga insatser.

    SvaraRadera
  8. Pontus var helt bedrövlig, gustav likaså. Adam sprang mest runt och drag i henrikssons arm eller tröja samt skällde på bollkallarna. Varken sella eller seb e syntes under hela matchen. Föresten någon som såg att Pontus gick rakt ut i omklädningsrummet när han blev utbytt?

    SvaraRadera
  9. Anonym 6/4/09 14:04

    Men snälla läs den inte då. Svårare är det väl inte?

    Jag gillar din femma. Keep up the good work!

    SvaraRadera
  10. Anonym 14:04/ Ja, du har nog missuppfattat konceptet. Vill du ha en 100 % "seriös" betygsättning av spelarna är feldgraus femma inte rätt ställe. Jag använder femman för att skriva av mig efter match, vilket inkluderar att ge ris och ros främst till spelare, men även till annat som jag noterat under matchen.

    SvaraRadera
  11. FY FAN VA DÅLIGA NI VAR IGÅR BLÅVITT!

    SvaraRadera
  12. 00:45
    Stå upp för staden Göteborg
    Framåt kamrater ge allt ni har
    Vårt lag, vårt lag är Änglarna
    Mästarnas mästare nummer ett.

    http://www.youtube.com/watch?v=BpELMC5iW_E

    SvaraRadera
  13. Klacken? Efter 1-0 till röva så hörde man inte en enda blåvittramsa resten av matchen. detta när jag lyssnade på sportradions websändning.

    SvaraRadera
  14. På arenan (satt snettmittemot (diagonalt) klacken) hördes klacken bra mycket bättre vid underläget än innan. Stor skillnad.

    SvaraRadera
  15. Hej,
    Börja inte med minus poäng!!! var det inte förförra säsongen du delade ut halva poäng med?
    Betdyder inte "feldgraus femma" just att det är 1->5??? Inte minus och halvpoängare?
    Blir så svårt i slutet av säsongen att summera om man måste tänka ut hur många halvpoängare samt minus spelarna (samt övrigt betygsatta saker/folk) har.

    //Matteläraren

    SvaraRadera
  16. Ska du ge minus till Pontus ska du ge minus åt alla. Orättvist, tycker jag.

    SvaraRadera
  17. Kim gjorde sin absolut sämsta insats i blåvitt igår. Han får ta på sig tre av målen. Han var helt värdelös för utom en räddning där han hann ner och räddade med vänsterhanden.

    Lämna pölsen hemma!


    /Roffe

    SvaraRadera
  18. anonym 14:04 och Matteläraren 16:52>>
    Ni har inte läst på baraben så mycket eller? Feldgraus femma är som jag som läsare uppfattat det precis som baraben i övrigt ett alternativ till det etablerade politiskt korrekta. Tycker feldgrauf emma är klockren och det är kul att den går emot det traditionella betygssystemen som ju ändå så många tidningar använder och andra sidor på nätet med för den delen.
    Feldgraus femma är stabil som fan helt enkelt, ger den en 10:a ;).

    SvaraRadera
  19. jag har alltid undrat vart 4-poängaren håller hus,vad är det för funktion att inte ha med den??

    SvaraRadera
  20. 5 poäng - Hjálmar Jónsson

    Säg vad ni vill men Hjalle var ganska ensam om att INTE tillföra något dåligt igår...

    SvaraRadera
  21. Din minuspoäng idag var väldigt bra bedömt. Jag håller med.

    SvaraRadera
  22. Din minuspoäng idag var väldigt bra bedömt. Jag håller med.

    SvaraRadera
  23. Jag har alltid undrat varför så många går in och bara gnäller?

    SvaraRadera
  24. Anonym
    16/4/09 16:27

    Nej det är väl inte så konstigt eftersom att det var fel på radiosportens sändning i den matchen...

    SvaraRadera
  25. Ja herregud. Vad händer? Kan ju förstå om det var svårt att dela ut poäng. Har väl inga större invändningar egentligen på det. Många är riktigt dåliga. Pontus är kass och har ju ändå några år i klubben och får väl trots sin unga ålder räknas som en av de mer rutnerade ändå? Vår kapten Adam gör ju inget större väsen av sig. Förväntar mig mer av en kapten måste jag säga. Men det saknas ju rutin i detta lag. Mängder med unga talanger även om man inte kunde se något av det igår. Den normalt sett så stabila backlinjen hade ju ingen lycka med sig. Gustav som skall vara städgumma gör väl en språngnick mitt på plan rakt i gapet på en Häcken spelare som ställer om snabbt och det blir väl 4-1 vid det tillfället? Var ju allmänt virrigt överallt på planen. Fruktasvärt dåliga pass och rörelse i laget. Vi kommer inte in i boxen och hotar egentligen inte Häcken alls. Skulle man skicka ner en video till exempelvis Spanien och be någon fotbollsintresserad se matchen så skulle dom tro att det var ett korpgäng dom såg. Dom skulle aldrig tro att detta var ett lag som livnärde sig på detta. Så illa var det. Bra att satsa på egna talanger. Men ibland så saknas det någon med rutin som kan ta på sig mer ansvar och elda på dom andra. Det saknas spetskvalite när det går lite mot oss. Eller, det saknas spetskvalite alla dagar i veckan.

    Klart man är förbannad efter en sån här tillställning. Men så här stor skillnad mellan två matcher får det inte vara. Det är busdåligt Blåvitt!

    SvaraRadera
  26. Jag är av naturen en gnällig jävel, men din femma är riktigt bra, kul och faktiskt i mina ögon oftast helt korrekt.

    SvaraRadera
  27. Visar man sådan avsaknad av hjärta som Pontus gjorde igår, så är minuset helt rätt.

    SvaraRadera
  28. Feldgrau, keep up the good work! Alltid lika trevligt

    SvaraRadera
  29. Förutom att jag hatar feldgrau så är femman jävligt bra oftast.

    /En av hata feldgrau gänget

    SvaraRadera
  30. Mycket bra poängbedömmning! Jag trodde först jag var ensam om att tycka att Söder ändå gjorde några hyfsade dragningar i matchen. Inte lätt för honom att trixa sig igenom hela backlinjen själv men han försökte iallafall. Helt klart värt tvåan. Håller även med om Hajsens poäng, men hade han inte ryckt upp sig mot slutet så hade även han fått underkännt betyg av mig.

    SvaraRadera
  31. Sluta ALDRIG med femman Feldgrau!

    SvaraRadera
  32. Skulle vara coolt om ni hade två femmor; den gamla feldgrau femman "på "baraben vis" och en seriös femma.

    SvaraRadera
  33. Men era anonym-fjantar! Varför skall ni komma och kräva seriösa femor för? Baraben har andra, vanliga matchsummeringar och massa annat krinbg matcherna. Feldgraus femma är, som han själv säger, ett annorlunda grepp för att summera matchen från hans synvinkel. Stort fett Nej till vanliga topp 5- bedömningar från min sida! Kör på bara, mannen! / Simon Gustafsson

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.