2009/03/27

Bojkottar du derbyt?


53 kommentarer:

  1. Fy fan va härligt att de kom ut i media så här fort!

    SvaraRadera
  2. Länken verkar leda till röstresultatet istället för till själva röstningen.

    Jag hamnar iaf där trots att jag inte har röstat än.

    SvaraRadera
  3. dieter, men gå in på gt.se din dåre.

    SvaraRadera
  4. "Bojkottar du matchen om inte biljettpriset sänks?"

    Vad fan är det för nåt? Bojkotten måste hållas även om priserna sänks. Efter vad Gais har försökt med ska dom fan inte en en krona av oss

    SvaraRadera
  5. Fuck ifk! Stanna hemma bara era fega änglasvin så slipper ni se ert sk lag bli totalförnedrat av Götets enda riktiga lag - GAIS!

    SvaraRadera
  6. 27/3/09 22:07/ Kom in i matchen nu för helvete! Att GAIS:are är mindre intelligenta har aldrig varit någon hemlighet men nu börjar det gå till överdrift.

    Tycker ni om när er förening tömmer urinblåsan i era ansikten genom att ta fullständigt sjuka ockerpriser? Men det kanske är värt det för att få stå i skinnvästen och se ett mediokert bonkegäng försöka spela boll?

    SvaraRadera
  7. Bojkott är de enda rätta. Tror vi har en hel del äkta gaisare bakom oss också. Självklart kommer de finnas massa sketungar till gaisare som kommer snacka skit.
    Men 400 (ca) för en biljett är helt åt helvete. Det inser alla vettiga människor. Och det finns faktist en del sånna även inom gais.

    SvaraRadera
  8. Dom enda vi pissar på är - IFK! Hahahaha!

    Skinnväst är snyggt

    SvaraRadera
  9. Anonym 27/3/09 22:45

    Lägg av nu fjant. Dom vuxna talar.

    SvaraRadera
  10. Att inte Gaisarna talar om bojkott på allvar är ju helt otroligt. Är väl de med årskort som inte bryr sg alls. Hade jag haft årskort i gais hade jag vart vansinnig och bojkottat. Man sätter inte så sjuka priser till resten av sina supportrar som inte har råd/eller tid att skaffa sig ett kort. Fy Fan föra GAIS!

    Bojkotten är solklar! Hoppas innerligt att gaisarna inser detta också!

    SvaraRadera
  11. 22:45:Ni borde ju vara glada att vi bojkottar. Då kan ju gaisare fylla hela GU!

    Eller hur var det nu med antalet gaisare i verkligheten?

    Vakna upp kära gaisare. Ta sedan ert pick och pack för att flytta er verksamhet till en arena som bättre passar era behov. Valhalla är nog lagom för er. Då kan ni dessutom ta rimliga priser.

    SvaraRadera
  12. Gais kommer inte fylla en match på nya arenan utan ett derby, tro mig.

    SvaraRadera
  13. Anonym 21:28>>

    Påpekade bara en miss för att BaraBen skulle fixa länken, vilket feldgrau också gjorde.

    Pucko.

    SvaraRadera
  14. Om klackbiljetterna kostar 380 kr, vad kostar då övriga biljetter? Någon som vet?
    500? 3000?

    SvaraRadera
  15. Det verkar som alla större grupperingar tänker bojkotta. När tar Änglarna ställning?

    SvaraRadera
  16. Fy faan för Gais, vid försäljnin av biljetter igår på Scandinavium, har biljettförsäljarna blivit tillsagda av Gais att de absolut inte får sälja biljetter på långsidan till Blåvitt supportrar. De är enligt säljarna på Scandinavium vikta åt Gais sponsorer? Så många sponsorer har inte Gais! Inte ens Svenska fotbollsförbundet har det!

    Fy Faaan för Gais, lägg av med Er mygel, detta är ett riktigt lågvattenmärke. Inte nog med att de har skyhöga priser, de myglar vid biljetförsäljningen oxå!

    SvaraRadera
  17. bara 6000 biljetter kvar nu. Härligt med ett derby utan er svin!

    SvaraRadera
  18. Hoppas alla bojkottar denna skit matchen, även om biljettpriserna sänks i efterhand...

    Haha, bara 6000 biljetter kvar, du lillkillen undra om du vet hur många biljetter som bara är uppbokade o inte uthämtade..

    Hata Gais

    SvaraRadera
  19. Det är mellan 9-10000 biljetter kvar om inte mer.

    SvaraRadera
  20. GAIS - snart störst i stan

    SvaraRadera
  21. Gais snart störst i stan.. hahaha. skämta inte mer nu skinnväst svin. Ni kan inte bli störst i stan, det går bara inte . Bojkott

    SvaraRadera
  22. GAIS - snart störst i stan

    28/3/09 10:25

    I vad??
    Ocker
    Idioti
    Småaktighet
    Skinnvästar
    Lidande

    Har aldrig hatat gais, mer tyckt synd om. Nu ifrågasätter jag om man ska tycka synd om dem. Självförvållad situaition. Ryck upp er gajsare, kan ju inte bli sämre

    SvaraRadera
  23. Det är betydligt fler än 9-10000 kvar snarare 12000

    SvaraRadera
  24. Jag har redan köpt 5 biljetter, så jag fick rösta nej.

    Heja Blåvitt!

    SvaraRadera
  25. Svartfot... jaja vi får väl köra med strejkvakter då. Som Firman Boys. Heja Blåvitt.

    SvaraRadera
  26. Jag vill uppmana alla som har köpt biljetter att lämna tillbaks dom. Det blir ju bara patetiskt om några enstaka blåvita går och ställer sig i klacken...

    Det är ju nästan som strejkbrytare, har ni ingen kurage?

    SvaraRadera
  27. Jaja en bojkott är given. Alla till Backavallen idag. Genrep mot Lilleström kl 16.00.

    SvaraRadera
  28. Fattar inte att gais supportrar fortfarnade har förtroende för de som styr föreningen.

    Först FC Gotia idén och nu detta med överpriserna på biljetterna.

    Sånna här dagar är jag mer en stolt över att varit med att målat om gaisgården.

    Må ni brinna i helvetet gais.

    SvaraRadera
  29. UG och GFK har bestämt sig för bojkott, SÄ beslutar sig imorgon, och allt lutar åt en bojkott.

    SvaraRadera
  30. Bojkott eller ej, Jag tänker gå derbyt. Fullsatt kommer det bli ändå när det börjar dra ihop sig och svenssons vill gå på derby, möjligtvis att vår klacksida står halvtom.

    SvaraRadera
  31. Varför inte ta och göra hela området utanför saluhallen till ett enda stort blåvitt party med storbilds-tv och öl servering. Mitt i stan och så syns vi bättre med vår protest än ute i slottsskogen! gais = göteborgs allmäna idiot sällskap!!!!!!!!

    Stefan

    SvaraRadera
  32. Anonym 14:12

    Håll dig du till Frölunda

    SvaraRadera
  33. Så, då har man fixat 3 plåtar till derbyt på. Kommer att bli en grym fest! Oavsett vad alla härinne säger.

    Blåvitt vinner AS med minst 3 poäng.

    SvaraRadera
  34. Allt annat än BOJKOTT vore skandal..

    MKt bra av UG, GFK, WM att bojkotta, SÄ dröjer, dom säger att dom måste tänka igenom.. Konstigt har dom inte haft all tid i världen att tänka.

    SvaraRadera
  35. 78:an ja jävlar vilken stämning, ni svikare som går kommer ju knappast lyckas hålla takten med gais. Bli utsjungda av gais vilken fest...

    Så jävla osolidariskt av er, hoppas det upprättas en mobb som tar hand om alla Blåvita som försöker slinka in på Ullevi

    SvaraRadera
  36. 78:an förmodligen är du en gaisare... Om inte så blir man ju bara besviken!

    Bojkotta nu

    SvaraRadera
  37. Det kommer att bli ett grymt derby för oss gaisare när vi återigen förnedrar Bläävitt som förra gången. Så stanna ni hemma bara jävla fiskmåsar så ni slipper se ert sopgäng få stordäng av det vackra GAIS - Götets stolthet!!!

    SvaraRadera
  38. Garanterat så att det fåtal som snackar om "jag har köpt min biljett" bla bla är anonyma gaisare.

    SvaraRadera
  39. Vafan. Vi lever väl i ett fritt land eller? Vill jag gå och kolla in en match med mina polare så gör jag väl det.

    Att du överhuvudtaget kommer med förslaget att en mobb skall "ta hand" om sådana som mig känns bara sorgligt. Jag har varit IFK-medlem i över 20 år men har aldrig hört något så korkat.

    SvaraRadera
  40. 78:an, sluta kackla, alla vet att du är en panikslagen gaisare som desperat vill få folk till derbyt.

    SvaraRadera
  41. Anonym 15:16

    Din lilla uppviglare där.

    Taskigt för alla som inte vet om den så kallade bojkotten. Vad överaskade dom kommer bli ifall en uppretad blåvit mobb vill stoppa dom innan match när de glatt kommer med sina kära blåvithalsdukar på sig.

    SvaraRadera
  42. Ånej din lilla gynnare där.

    Jag har två släktingar som spelat i Blåvitt under 80-talet som fostrade mig väl. Att jag går på bortaderbyt har inget med gais-sympatier att göra överhuvudtaget. Jag älskar bara att se Blåvitt live. That´s it.

    SvaraRadera
  43. Menade inte att en eventuell mobb ska "ta hand" om blåvita, utan mer fungera som strejkbrytare som informaerar och har koll på läget.

    Eventuellt kanske man borde fixa ihop lite pengar så man kan lösa in folks biljetter som kommer till Ullevi i tron om derby. Bara ett förslag

    SvaraRadera
  44. Ok. Det låter som ett vettigare förslag.

    Ha det gott alla Blåvita. Nu går jag till puben.

    SvaraRadera
  45. Wisemen tänker spöa alla blåvita som inte ställer upp på bojkott. Dom kommer att få åka ambulans till Sahlgrenska!

    SvaraRadera
  46. Anonym
    "Wisemen tänker spöa alla blåvita som inte ställer upp på bojkott. Dom kommer att få åka ambulans till Sahlgrenska!"
    28/3/09 16:06


    -Den enda som ska ha smörj är du som skriver om saker du inte vet någonting om så håll käft!!!

    SvaraRadera
  47. Hur svårt kan det vara "BOJKOTT"

    Thats it!!!!

    SvaraRadera
  48. Äh jag och polarna tänker gå på matchen. Blåvitt behöver vårt stöd och jag missar inte ett derby, that's it.

    SvaraRadera
  49. Äh jag och polarna tänker gå på matchen. Blåvitt behöver vårt stöd och jag missar inte ett derby, that's it.

    Finns du på riktigt och är du verkligen blåvit i så fall??
    Om det är så tragiskt då bör du be mamma eller pappa att förklara för dig varför många tycker att en bojkott är riktig.

    Tycker du sedan fortfarande att en bojkott är fel kan du gå och runka med dina polare i muf.

    Fatta att det är en viktig markering mot puckyfieringen!

    Vill du betala överpris för ett evenemang, gå på pucky!

    BOJKOTT!

    SvaraRadera
  50. sosseblåvitt i ett nötskal. Jag skulle lätt betala 500 kr för att se GAIS om det hade varit biljettpriset, eftersom jag älskar mitt lag.

    Men när man går på fotboll för att bli ansiktsmålad, klappa händerna & äta popcorn så blir det så.

    SvaraRadera
  51. Även om dom sänker priset kommer jag att bojkotta. Jag vill inte ge en krona till gais!!!!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.