2008/12/13

Öppet hus på nya arenan!

Årskortsförsäljningen var i full gång redan från klockan tio...

...där även Levande Sittplats hade sitt eget hörn.

Fullt pådrag vid autografsignering med Hysén och Söder. Lägg märke till Hyséns min när Robin tar upp mobilen...!

När sedan Hjalle satt i signering med Björlund, Stenman och Jakob så var det inte mycket snack om vem som var mest populär.

En titt ut från loungen där alla aktiviteter hölls...

...och en titt uppe på L2 där räcket kändes aningen märkligt satt. Det kändes väldigt lätt att ramla ner från om man skulle få sig en liten knuff framåt. Samtidigt måste de som sitter längst ner kunna se något utan att behöva stå...

Här vid räcket vid klacken och L1, bort över i stort sett hela arenan...

...och en vy från längst upp i hörnet vid klacken.

21 kommentarer:

  1. very nice arena, I like!

    SvaraRadera
  2. Jodå det var rätt grymt faktiskt, räckte med 3-4 pers som började sjunga för att det skulle höras klart och tydligt till andra sidan arenan :p

    Däremot hoppas jag på lite finslipning av rätt många detaljer eftersom det just nu känns lite som att några inhyrda polacker varit framme och byggt arenan av 100% betong överallt.

    SvaraRadera
  3. FAN vad fin eran nya arena blir! Var på besök hos kusinen och passade på att ta mig en titt. Imponerande! Men på planen är ni fortfarande lillebror...

    SvaraRadera
  4. "Samtidigt måste de som sitter längst ner kunna se något utan att behöva stå.."

    Provsatt ni ens själv? Jag såg hela planen med marginal och jag är under medellängd

    SvaraRadera
  5. Så du lirade hem poängpromenaden Erling? :) Hur många meter kabel gissade du på?

    SvaraRadera
  6. Pavlo, tror inte jag hade rätt på alla vanliga frågor ens... Kuggade på den om hur många mål Blåvitt gjorde under säsongen tyvärr. Men jag fuskade inte iaf, även om jag funderade ett tag på att ringa feldgrau för att få facit...

    SvaraRadera
  7. JÄVLAR GRABBAR - NU SKAPAR VI SVERIGES MÄKTIGASTE STÄMNING!

    FORZA BLÅVITT

    SvaraRadera
  8. jao en fin arena indeed! årskortet är redan inhandlat men jag måste erkänna att jag tycker stolarna ser såååå omoderna ut... Är iofs "ullevistolar" men hmmm kunde man inte fixa lite snyggare stolar hehe :p

    oh well skitroligt med en görsnygg arena, moderna stolar eller ej:)

    SvaraRadera
  9. Levande sittplats är Frankie!

    SvaraRadera
  10. Jävlar vad fräckt det kommer att bli!
    Dessutom va det fräckt att shoppa loss på lite 90-talssouvenirer som Erling hade sagt.
    Synd att alternativa shoppen inte var där, hade velat ha lite fräcka tees.

    SvaraRadera
  11. Stolarna är kass. Arenan är i betong denna med.

    SvaraRadera
  12. På Nya Ullevi har ju inte hela arenan varit öppen på de flesta matcherna. Kommer det vara samma policy på Gamla Ullevi när Göteborgs A(I)S och Öis spelar sina matcher?

    SvaraRadera
  13. Haha, varför dessa horribla färger på stolarna? Haha.

    SvaraRadera
  14. Fan att arenan är byggd i betong! Det gör mig vansinnig, trä hade varit mycket bättre. Nämn en enda världsklassarena som är byggd i betong. FAAAAAAAN VAD PATETISK DEN NYA ARENAN ÄR!!!

    SvaraRadera
  15. Blev också väldigt besviken när det gick upp för mig att arenan är byggd i betong. Besviken och förvånad. Varför har man mörkat det fram till nu?

    SvaraRadera
  16. 09:42 Hihihi... där gick marmordrömmen i kras. Är ingen ultimat arena men jag tror den kommer fungera för sitt ändamål. Jag satt bra på min plats och vinner bara Blåvitt kommer arenan var grym.

    SvaraRadera
  17. 09:27

    Camp nou
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Camp_Nou_FC_Barcelona.JPG

    Nämn en enda modern världsklass arena som är byggd i något annat förutom betong...

    SvaraRadera
  18. Anonym 13:07/ Han är kraftigt sarkastisk över det tidigare klagomålet på att arenan är byggd i betong, vilket naturligtvis nästan alla arenor är. Sarkasm, det vill säga.

    SvaraRadera
  19. Det var även kommentaren om att den var byggd i betong.. en tåpaj i pungen till alla som snackat om "betongevi".

    SvaraRadera
  20. Nya arenan är grym, över alla förväntningar, gick runt hela stället på både övre och nedre läktarna, man ser bra vart man än sitter och står!

    SvaraRadera
  21. Största problemet är väl att stolarna är placerade så tätt tillsammans att man inte kan sitta tre i bredd utan att varannan lutar sig framåt.

    Inte konstigt att det helt plötsligt upptäcktes att publikkapaciteten var tusentalet fler än planerat. De har helt enkelt glömt att ta hänsyn till att en människa är bredare över axlarna och satt stolarna utan marginal.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.