2008/12/28

BaraBen rankar "Kung Steff!"

PLATS 64 Vi har bestämt oss för att gräva lite i Youtubes arkiv och sätta ihop en lista som vi kallar "De 100 mest minnesvärda youtube-fotbollslippen". Det skall direkt sägas att det är en kaos-lista och vi strävar inte efter att nummer ett verkligen skall vara nummer ett. En persons åsikt kan lika gärna vara att nummer hundra på vår lista är nummer ett på någon annans. Det blir mycket Blåvitt, en del snygga mål och en rad dråpliga ögonblick. Allt i en salig blandning.



På plats sextiofyra hittar vi en riktig pärla från av de riktigt stora blåvita profilerna, Stefan Pettersson. Kung Steff!

14 kommentarer:

  1. videon funkar ju inte

    SvaraRadera
  2. Bara att hålla med, Kung Steff!

    SvaraRadera
  3. Men han blev mer kung i Ajax.
    Och när han tar ut sina favorit spelare som han spelat med är de ingen från IFK med!
    Trode nog på en.


    Jonte i Jakan

    SvaraRadera
  4. Läste precis om Walle e påväg te öis ?? :S kommer detta ske eller är det bara ett löjligt rykte från media??

    SvaraRadera
  5. Jag hade velat ha med hans klackmål mot Degerfors för en massa år sedan.

    SvaraRadera
  6. Jäklar sicken ärta! Den kan jag inte minnas att jag kommer ihåg.

    Steff, han kunde han!

    SvaraRadera
  7. två s i Pettersson

    SvaraRadera
  8. Jag minns en gammal insändare i ÄT från nåt ajaxfan när de skrev att de sjöng att de skulle till Pettersson under kvartarna 95.
    Steffs återkomst i den vackraste av tröjor skedde ju i seriefinalen borta mot Öster 94 (ni minns den då de redan fyllt bortasektionen med folk när våra bussar anlände...).

    Steff lär vara en av de mest underskattade spelare detta landet haft!!
    Det fanns en t-shirt med "KUNG STEFF" där han stiger upp ur Ullevi minns jag.

    KUNG STEFF!!

    SvaraRadera
  9. Vilka år han hade när han kom tillbaka så dominant han var. Verkligen kungen av Ullevi vid den tidpunkten. Ja jag minns även t-shirten:) Borde inte Baraben göra ett nytryck där?

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  11. 12:02

    Om du uppenbart känner mig borde du veta att jag själv valt att inte gå ut med mitt namn här på bloggen.

    SvaraRadera
  12. Glöm för alla del inte Klackar och Grejers julnötter! Knäck alla och vinn en äkta stol från Gamla Gamla Ullevi OCH en helårsprenumeration på Offside!

    www.klackarochgrejer.se

    SvaraRadera
  13. Erling - det var lite fegt tycker jag. Stå för det. Du kan bli något stort - *youtubemannen*.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.