2008/03/17

Kapten Alex dömer ut kamrat Kim?

Ett elakt öga kan vända följande Alexandersson-kommentar:
"...vem som blir årets utropstecken:
-Någon av våra unga målvakter, Erik Dahlin eller David Stenman."
till ett "lagkaptenen dömer ut nya miljonmålvaktsförvärvet". Vakta din tunga kamrat!
_________________________________________________
Håkan Mild och Roger, det är där visionen utstakas idag:
"Bland inspiratörerna finns tränaren Roger Gustafsson, som ledde IFK Göteborg till fyra av Milds fem SM-guld. Han är nu ansvarig för klubbens ungdomsverksamhet.
-Roger är en guru när det gäller fotboll, med idéer och visioner. Vi har många diskussioner nu, och är långtifrån ense om allt. Det är utvecklande. Om jag är enveten, så är det inget mot vad han är, säger Håkan Mild med ett leende."
Två av landets envisaste jävlar i en mixad kompott för IFK Göteborgs fotbollsideologiska tänkande. Det känns bra, det doftar framgång, det lyser framtidstro om hela rasket.
_________________________________________________
Efter att vi igår hyllade den ökade nyhetspubliceringstakten på IFKGöteborg.se så är det idag dags för lite ris på precis samma område. Nyheterna behöver inte vara långa eller avancerade för att locka till ströläsning bland supportrarna. Men de kan väl i alla fall korrekturläsas en snabb gång när de bara är ett par rader långa?
"Han gjorde bara två säsonger i IFK Göteborg - men blev på den korta tiden en kultlirare i blåvita tröja."
Ska man ägna sig åt slarv kan man väl hoppa över att göra det i första raden i alla fall? Eller är det Vasquez farsa som skriver under "Ulf Jörnvik":s pseudonym nu för tiden?
_________________________________________________
Kidsbloggen Bredsida.se listar allsvenskans mittfältare. Först stavar man Niclas som Niklas, enkelt gjort kan hända, men så följer man upp med att konstatera att Dulee Johnsson, AIK:s rattfyllo och kvinnomisshandlare, är Allsvenskans tredje bästa mittfältaren. Det kräver guts att dra den slutsatsen, verkligen modigt och kul att ni ger oss den här unika infallsvinkeln killar!
Topp fem bästa mittfältare:

1. Stefan Ishizaki - Elfsborg
2. Niklas Alexandersson - IFK Göteborg
3. Dulee Johnsson - AIK
4. Rasmus Elm - Kalmar
5. Thomas Olsson - IFK Göteborg
Anders Svensson, Tobias Hysén, Gustav Svensson, Daniel Sjölund, Aki Rihilahti med flera, Dulee är er överman under 2008. Dulee Johnson, you are almost the greatest player in swedish footie today, just a bit from becoming the best player ever to visit sweden after Pelé played the world cup final here in 1958. You are our bright and shining star, thank you for playing in our shitty league!
_________________________________________________
Vi har tre tränare för IFK Göteborgs A-trupp. Ingen av dem verkar ha haft en riktigt stabil barndom sett till svaren på årets truppänkät på officiella hemsidan:
Teddy
Mitt starkaste barndomsminne:
- Sommarsemestrarna i Falkenberg. Sol bad och slagsmål med bröderna. Drack en hel flaska A-D vitaminer som treåring och blev magpumpad.

Jonas
Mitt starkaste barndomsminne:
- Tuveraset. Käkade som fyraåring mammas p-piller och blev magpumpad på Östra sjukhuset.

Rehn
Det här visste du inte om mig:
- Jag har gjort två hole in one i golf och huggit mig själv i foten med en yxa.
Oh hu jedan mig ett sådant barn han var...

20 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vem va det som sa nogot om korekturläsning??????

    "är Allsvenskans tredje bästa mittfältaren".

    SvaraRadera
  3. Hur står det till med er boys? Det gäller att ha fötterna torra när man slänger gyttja på andra.

    Fredrik i kommentaren klagar på att ni skriver fel, vilket förvisso stämmer (bla har ni även stavat enkät "änkät"), men lyckas själv slänga in två stavfel i samma mening. För att inte tala om missbruket av frågetecken.

    En fråga jag ställde mig när jag läste om Alex kommentar var när den frågan ställdes. Det kanske inte var klart med Kim då. Eller har jag fel när jag gissar på det?

    SvaraRadera
  4. john dester:

    Jag får det till tre stavfel (plus frågetecknen) i fredriks kommentar...

    ;)

    SvaraRadera
  5. För övrigt var det också min första tanke. Alex svarade på frågan innan Kim var klar.

    SvaraRadera
  6. Frankie: Jag tror att du skojar när du skriver om hemsidans felstavningar. Eller?
    Det är väl uppenbar ironi från din sida, med tanke på hur illa du själv stavat i texten?
    Exempel:
    - Avsaknaden av stora "S" i de engelska raderna (läs: Swedish och Sweden).
    - "Oh hu jedan mig" är väl också en katastrofalt skojig formulering av "hujeda mig" va?
    Kul va det i alla fall. Sten i glashus... och inte första gången heller.

    /Mazza

    SvaraRadera
  7. jag tänkte mer på grammatiken än stavningen menmen evän jag kann uppenbarligen stava fel :-)

    SvaraRadera
  8. snacka om stavning? pajasar...

    SvaraRadera
  9. Alex svar på frågan är en del av TT:s inför allsvenskan-paket. De har antagligen hållt på med det paketet i mer än en vecka och följdaktligen lär frågan vara ställd innan Kims entré.

    SvaraRadera
  10. Aaa fyfan för stavfel! Avgå Frankie! Avgå ALLA! LÄGG NER SVERIGE!

    SvaraRadera
  11. hahaha, oj! Det var ju verkligen inte stavfelen ajg reagerade på... det var hur rolig bloggen va! ooo vågar knappt skriva här, blir la påhoppad pga stavfel! min specialitet dessutom! =) peace vänner

    SvaraRadera
  12. Dulee må vara helt dum i huvudet men en förbannat bra fotbollsspelare. Hade han inte var helt sabbad så hade jag verkligen velat ha honom i blåvitt. Och att han skulle vara allsvenskans tredje bästa mittfältare kan nog stämma./ Andreas

    SvaraRadera
  13. EN helt annan sak: när man kollar A-truppen den stora bilden, varför är adam johanssons ena ben blårandigt? är min dator skum eller någon annan som ser det???

    SvaraRadera
  14. "envisaste"? "Mest envisa"? För låg nivå på den här bloggen nu. Tacka vet jag Laglunds Fever Pitch. Inte massa dum pajkastning, utan lite mer seriöst och lite mer Blåvitt.

    / Michael Stich

    SvaraRadera
  15. Anonym 23:19, det har med hans knäoperation att göra. det är plåster. jätteplåster i knallblått=jätteeffektivt.

    SvaraRadera
  16. Fredrik sa...

    Vem va det som sa nogot om korekturläsning??????

    "är Allsvenskans tredje bästa mittfältaren".

    17/3/08 17:22


    Att du inte förstod den uppenbara dissen mot IFK och Bredsida får mig att undra om en del som läser här någonsin har öppnat en bok i sina liv...

    SvaraRadera
  17. Michael Stich. ja den bloggen är ju jättebra. not.

    SvaraRadera
  18. Hur kan man inte ha lärt sig att Göteborgare per definition och Frankie i synnerhet är jävligt ironiska i sin humor? Är det bara Skåningar som kommenterar hör eller?

    SvaraRadera
  19. Ett tips om man läser BaraBen för första gången: man ska inte ta saker bokstavligen om det inte är en seriös arguementerande text. Vi brukar nämligen instrument som sarkasm, ironi och internskämt med täta mellanrum här.

    SvaraRadera
  20. Jag tror inte att någon skulle lista Gustav Svensson som en i absoluta toppen i allsvenska.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.