2006/05/29

Intervju med Pontus Wernbloom

INTERVJU Jag bestämde mig efter matchen mellan Finland och Sverige att intervjua allas vår favorit, Pontus Wernbloom. Jag fick precis tag i honom innan jag var tvungen att ta sista bussen hem. Alla IFK Göteborgs spelare gick tillsammans med Stefan Landberg och Håkan Mild till sina bilar. Medan de andra fortsatte mot bilarna uppehöll jag Pontus för att ställa ett par frågor.

Hur är det att spela i landslaget jämfört med klubblaget?
– Jag spelar mer defensivt i landslaget än vad jag gör i klubblaget. Annars är det nästan likadant. Det är nästan samma. Fast det är ju givetvis en stor ära att få representera Sverige.

Vilka spelare i U21-landslaget är de bästa enligt dig?
– Alla är bra tycker jag. Vill inte peka ut någon speciell.

Hur tror du det kommer att gå i VM?
– Jag är realist och tror Sverige tar sig vidare från gruppspelet men längre vet jag inte om de går. Vinner gör de inte, det tror jag inte i alla fall.

Vad tycker du om våren i Allsvenskan?
– Det började sådär men det har gått bättre och bättre. Vi har plockat tillräckligt med poäng men borde ha gjort fler mål. Nu mot hösten måste vi göra fler mål för att vinna fler matcher.

Ja, nu har du börjat göra lite mål i de senaste matcherna och också i debuten mot Polen...
– Ja, det är kul!

Mats Olsson på GT/Expressen tyckte att du skulle med till VM vad tycker du själv om det?
*skratt* – Det är ju alltid smickrande att få höra sådant men jag känner att jag inte är redo för det än men det är ju givetvis ett av de mål jag har, att få spela i A-landslaget någon dag. Det är ju alla pojkars drömmål. Att bli utlandsproffs är ju också ett mål jag har.

Tack så mycket för intervjun och lycka till framöver Pontus!

18 kommentarer:

  1. Det var ju givande ...

    SvaraRadera
  2. "Att bli proffs är ju också ett mål jag har."

    Är man inte proffesionell fotbollsspelare när man spelar i IFK?

    SvaraRadera
  3. "Ja, nu har du börjat göra lite mål i de senaste matcherna och också i debuten mot Polen...
    – Ja, det är kul!"

    Gött att svaret är ungefär 1/3 av frågans längd. Och avslutningen med proffsresonemanget kunde han väl för guds skull besparat oss...!

    SvaraRadera
  4. snacka om pessimist varning här alltså! Ni är ju inte tvugna att läsa och jag kan inte styra svaren.

    SvaraRadera
  5. é la inte dig vi klagar på heller...

    SvaraRadera
  6. proffesionell om man spelar i Blåvitt ja, men det är ju utlandsproffs han så gärna vill bli den gode Pontus

    SvaraRadera
  7. gött me intervjuer! gnällfabriken från svenska mugs hittade såklart in med...

    SvaraRadera
  8. Men herregud vad vill ni? Att han ska redogöra för hela sin uppväxt och alla sina tankar och funderingar under en snabb intervju medan alla var påväg till sina bilar? Hade dom haft 2 timmar inbokade så hade Pontus säkert sagt massa mer. Läs Frida eller vilken annan tonårsblaska som helst om ni vill veta favoritfärg och favoritmat, vilka skor som är snyggast och vad han åt till frukost...


    "proffsresonemanget kunde han väl för guds skull besparat oss...! "
    Ahaaaa, han ska LJUGA istället och säga att han aldrig vill ut i Europa och spela? Att han aldrig nånsin drömt om det? WTF???

    Vad begär ni egentligen? Han kämpar som en galning på plan, han ska inte ha annat än cred.

    Heja pontus.

    SvaraRadera
  9. Pontus vill ut.. helst nu?

    SvaraRadera
  10. Klart att han vill ut..
    Men jag menar, vinn guld med Blåvitt nu! Sen kan man dra och komma hem. Som Håkan Mild.

    SvaraRadera
  11. Näst sista anonymous: Nej,läs artikeln. Han känner sig inte redo än han har ju bara spelat i allsvenskan i ett år. Kanske om ett eller ett och ett halvt år kanske han känner sig redo. Jag uppfattade det iaf som att han inte känner sig redo än och det är ju positivt för blåvitt!

    SvaraRadera
  12. Jag intervjuade Kihlberg för en kvart sen. Resultatet här:

    Vad tycker du om säsongen så här långt?
    - Helt okej, men vi kan bättre.

    Har du kommit in i laget på ett bra sätt?
    - Ja, det är ett bra gäng. Inget fel på stämningen.

    Annars då?
    - Det är fint.

    Tack!

    SvaraRadera
  13. klart att alla vill utomlands. va tjänar han nu 20-25 i månaden han var ju inte ens på bänken när han skrev på. Vad tjänar Kalle 160 i iveckan. Och självklart inte bara det men tror inte han är en sån (läs martin ericsson) typ som tar första bästa chans bara för att komma "utomlands" men klart att man som u21 landslagspelare har höga ambitioner.

    SvaraRadera
  14. Jag är väl fullständigt onormal, men när jag kickade boll på skolrasterna nere på Karl Johans Torg i början av nittiotalet var mina absolut mest utvecklade drömmar satta till att en gång spela i Blåvitt. Några utländska äventyr fanns inte på kartan, det är ju sån fotboll man såg på TV med Oldsberg och Thylin.

    SvaraRadera
  15. paxifk/ interVJU heter det. Fan blir galen på att folk felstavar det simpla ordet.

    SvaraRadera
  16. Du blir VÄLL galen även när någon skriver STOG då?

    SvaraRadera
  17. Pontus är som Gattuso just nu. Hoppas han blir proffs i Benfica eller Porto och blir teknisk. Och att vi får bra betalt också.

    SvaraRadera
  18. han sa faktiskt inte proffs utan du missciterade han... han sa att "utlandsproffs" va ett av han mål.

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.