2006/02/23

Är du soffliggare eller Supporterfondgivare?

SUPPORTERFONDEN Supporterfonden startar nu möjligheten för dig att utmana någon på en kamp om störst bidrag till Supporterfonden!

Tanken är den att alla Blåvita som framöver tänker slänga in en klumpsumma till Supporterfonden kan utmana en kompis, en familjemedlem eller arbetskamrat på att skänka störst summa till Supporterfonden.

Genom att specificera "Utmanar: Thomas Ravelli" (exempelvis) så kan man utmana en viss person eller varför inte ett speciellt konkurrerande företag?Då specificerar man "Utmanar: Göteborgs-Posten" (exempelvis) för att bjuda in företaget eller privatpersonen i fråga att slå ditt bidrag. Sedan kommer vi lotta ut t-shirtar och annat kul bland dem som vinner utmaningarna. Antigen bland de personer som får stå som utmanare men där de utmanade personerna/företagen inte vågar svara, eller bland dem som svarat med ett bidrag och faktiskt även matchat bidraget, eller skänk ett högre bidrag. Så missa inte chansen!

Utmana brorsan, syrran, polarn, chefen, grannen eller konkurrenten! Fondutmaningen är en kamp om att visa vem som stödjer IFK Göteborg och vem som är soffliggare?

Är du soffliggaren eller den som stödjer IFK aktivt?

http://www.supporterfonden.se/

33 kommentarer:

  1. Alla som inte skänker är gaisare!

    SvaraRadera
  2. Den där sången är så patetiskt. Jag hoppas fan inte för att några muppar bestämt att så ska man göra.

    SvaraRadera
  3. Hur många har gett ett bidrag hittills och vad är summan uppe i?

    SvaraRadera
  4. rolig den andra anonymous. grunden bois, ni är för härliga.

    SvaraRadera
  5. Är det bara jag som tycker att det går lite inflation i blogginlägg om suppurterfonden? Skitbra initiativ och berömvärt - skall själv skänka en slant när jag kan.. men varannat blogginlägg om supporterfonden är lite väl bra?

    SvaraRadera
  6. Kanske är för dåligt tryck i supporterfonden?

    SvaraRadera
  7. Appropå inflation i inlägg om supporterfonden: har stellham somnat eller? Att han inte gjort en grej om dulees flytt till aik än förvånar mig å det grövsta. Han han har ju aldrig förpassat ett tillfälle att skriva om någon av dom tidigare...

    SvaraRadera
  8. Med tanke på hur många som ylade här på bloggen om att "det här var det bästa på länge, jag kommer lätt skänka några spänn" så är det ta mig fan SKRÄMMANDE DÅLIGT att endast 58 pers har skänkt pengar.
    Bilden av den lata, slöa, oengerade blåvitt-supporten är tyvärr sann.
    58 pers är ungefär = en busslast på en bortamatch. Pissdåligt.

    Låt oss leka med tanken att alla 3000 pers som var på premiären i Malmö i våras hade skänkt 100 kr var när det hela drog igång.
    Då hade fonden varit uppe i 300000 kr nu...

    KROSSA LILLESTRÖM!!!

    SvaraRadera
  9. OHJ: Du får också ta i betänkande att det är vissa som inte har några pengar före lönen, själv har jag inte en spänn kvar den här månaden!

    SvaraRadera
  10. Det var hemskt mycket ni pratar om supporterfonden hela tiden då, händer inget annat roligt i klubben?

    SvaraRadera
  11. man stödjer ju blåvitt ekonomiskt främst genom att vara medlem i föreningen och köpa årskort.

    SvaraRadera
  12. supporterfonden
    blablablabla supporterfonden
    blablablabla
    supporterfonden blablablabla
    supporterfonden blablablabla

    jag håller med föregående, fortsätter detta blir iaf jag trött och irriterad. då blir det inga pengar alls.

    SvaraRadera
  13. 58!?!på allvar? herregud..skit i summan och koncentrera på att få minst 1000 bidragsgivare. för så många är vi väl?

    SvaraRadera
  14. man kan väl säga som så: 58 pers som gett en slant långt innan allsvenskan ens börjar är: BRA SOM FAN!

    När allsvenskan väl drar igång. Jag tror lätt på över 150 gåvolämnare INNAN allsvenskan börjar. Sen kan vi börja snacka stora summor.

    De som säger "för mkt fonden på Baraben" kan väl antigen scrolla neråt eller ge fan i att läsa. Läs en Gais-sida då om det passar bättre!

    SvaraRadera
  15. Anonymous said...
    supporterfonden
    blablablabla supporterfonden
    blablablabla
    supporterfonden blablablabla
    supporterfonden blablablabla


    Jag är inte nöjd med vad Baraben skriver. Därför skänker jag inget till IFK Göteborg. Köttskalle. Är det Blåvitt eller Baraben då håller på? Sicka lallare.

    SvaraRadera
  16. Jag säger bara en sak: JAG HAR I DAGARNA SATT UPP MIG PÅ AUTOGIRO TILL FONDEN, VILKA ANDRA HAR DET?

    SvaraRadera
  17. senaste anonym/ Inte ja, men ja ska!!!!!!

    SvaraRadera
  18. Anonymous said...
    man stödjer ju blåvitt ekonomiskt främst genom att vara medlem i föreningen och köpa årskort.

    to feb 23, 06:41:59 PM


    Ja och sen ger man minst 110, helst 1000 till Supporterfonden. Annars är man fan snål.

    /JN.

    SvaraRadera
  19. MÄRKLIGT att det figurerar samma IP-nummer varje gång supporterfonden skrivs ned. Mycket märkligt.

    SvaraRadera
  20. pax what? vafan ska pax betyda?

    SvaraRadera
  21. JN/ 1000? Jag tycker några rika kottar allt får pilla in uppemot 10 000 för att jag ska vara nöjd!

    SvaraRadera
  22. man kan köpa medlemskap åt sina släktingar om man har pengar över också. eller flera årskort osv.

    SvaraRadera
  23. bettleri/ Ja och sen kan man köpa 45 matchtröjor som man kan lägga i skåpet och så kan man betala 8 inträde varje gång man går på match.

    SvaraRadera
  24. frankie har rätt alla andra har fel. sätt in pengar annars är du ingen riktig supporter.

    SvaraRadera
  25. frankie har rätt alla andra har fel. sätt in pengar annars är du ingen riktig supporter.

    fr feb 24, 04:08:53 PM


    Sicken stjärna du är. Jag har satt in 50 spänn och tänker göra det även hädanefter, men visst, gör inte du det, men ge fan i att pissa på oss som vill stödja Blåvitt! Jävla lågt. Luktar Gais.

    SvaraRadera
  26. sätt in pengar annars är du ingen riktig supporter.

    Jag har själv inte satt in något, än. Men dock så har jag förordat fonden som en jävligt bra idé.

    Men den först jag hör som resonerar så är du, inte Frankie, inte någon annan har jag hört resonera så. Så är det det du innerst inne tycker? Eller är du bara hatisk rent allmänt?

    Fonden är brå.

    SvaraRadera
  27. sätt in pengar annars är du ingen riktig supporter.

    Alla som anser att de är supportrar är supportrar. Alla som håller på Blåvitt är Blåvita. Att försöka definera sådan som "riktig" supporter förutsätter att du samtidigt definerar "oriktig" supporter, vilka parametrar har du på det?

    Helt meningslöst och irrellevant.

    SvaraRadera
  28. Bettlare över 16 år, som inte var i den nödställda belägenhet, att han borde erhålla fattigvård, anhölls och behandlades som lösdrivare.

    SvaraRadera
  29. blablablaa va hemska ni är killar som samlar in pengar till ifk. ja det är verkligen ett hemskt projekt hahaha.

    sicka nissar det finns. kollar ni på puckey nu eller?

    SvaraRadera
  30. comment/ no comment.

    SvaraRadera
  31. Jag har för mig att jag läst att det skulle arrangeras någon form av aktivitet för att samla in pengar? Har jag drömt det eller stämmer det? En tanke är väl att försöka få någon/några uttalade Blåvita Band/artister att göra en konsert? Eller varför inte en låt? Jag vet att Änglarna snackade om att göra en ny CD förra året men ni skulle kanske kunna samordna det med dem? Jag tror att den typen av aktiviteter skulle ge både bra PR och pengar. /Fredrik

    SvaraRadera
  32. Fredrik/ Släng iväg ett mail till kontakt@supporterfonden.se så ska du få mer info!

    SvaraRadera
  33. Frankie
    Du har mail!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.