2005/12/22

Geab & Got Event presenterar sina arenaförslag!

ARENADISKUSSIONEN Efter många om och men kom de då äntligen, förslagen på ny arena i Göteborg. Den förstnämnda är sponsrad av Got Event och den andra av GEAB.


Förslag 1: "Leve Mild" Detta förslag är Got Events tanke om en framtida arena. Motiveringen lyder: "Byggde nygamlaullevi i pepparkaksdeg. Min vision med arenan är att den ska vara kompakt, ha tak och läktare runt om alltså även i hörnen."

Förslag 2: "The Glen" Detta förslag är GEAB:s mästerverk med motiveringen: "Den är inspirerad av arkitekturen på Götaplatsen. Den heter The Glenn och tar c:a 24 000 åskådare på 4 st väldigt branta läktare. De tomma hörnen är en synvilla, där det egentligen finns 4 st skyskrapor helt i glas, vilka tyvärr inte kom med på bilden då kameran inte hade tillräckligt med pixlar typ."

Ett stort tack till Mats Ek (pepparkaksarena 1) och "Bruce Banner" (pepparkaksarena 2) för sina mästerverk av deg. Ni är bägge utnämnda som delad vinnare i Barabens pepparkakstävling. Ni är även de enda bidragen i samma tävling.

17 kommentarer:

  1. Nja. Jag trodde nog att jag hade segern som i en liten ask men det är hugget som stucket. Klart är att komforten verkar vara aningen bättre på Eks förslag, men jag lagt lite mer energi på exteriören.

    Fler bilder finns på grogg.

    SvaraRadera
  2. the glenn..hehe

    SvaraRadera
  3. Era j***a dårar ;-)! Underbart!

    SvaraRadera
  4. hhehehe sjukt att det faktiskt fanns folk som skickade in. jag tog det som kraftig ironi när baraben la upp "tävlingen"...

    SvaraRadera
  5. Finns det ingen bild på förslag 1 som visar hur arenan ser ut på utsidan, eller räckte den delen av degen som inte åts upp bara till tak och läktare?

    SvaraRadera
  6. Jag gjorde två försök men misslyckades och brände dem båda i ugnen.
    Sen sket jag i det. Det är inte min grej att baka.

    Tycker att alternativ nr 2 va riktigt snygg.(min hade sopat banan med det men ändå).

    SvaraRadera
  7. alternativ 1 menar jag...

    SvaraRadera
  8. Alternativ 1 ser grym ut. Kanske är Göran J inne här och kikar och får lite inspiration...

    SvaraRadera
  9. "De tomma hörnen är en synvilla, där det egentligen finns 4 st skyskrapor helt i glas, vilka tyvärr inte kom med på bilden då kameran inte hade tillräckligt med pixlar typ."

    hahahaha

    SvaraRadera
  10. Vad är planerna gjorda av?

    SvaraRadera
  11. Frankie:

    Jag som trodde marsipan var framtidens underlag...

    SvaraRadera
  12. läste george kanske sak lämna oss för aik :( Varför byta ner sig till ett b-lag?

    SvaraRadera
  13. carl/ tro inte på allt du läser!

    SvaraRadera
  14. Min plan är gjord av mandelmas...förl grassmaster 2000. 5% konstgräs och 95% naturgräs.

    SvaraRadera
  15. Vill tacka Bruce för en god match! Vad sägs om att starta arkitektbyrå ihop? Valde även jag konstgräs. Tänkte att marsipan som underlag skulle öka antalet långbollar och därmed skulle vi få nytta av Wallerstedts huvudspel. Bara nu inte De Pedro för för sig att käka upp underlaget. God Jul alla änglar!

    SvaraRadera
  16. Ek:
    Din interiör och min exteriös. Fy fan sicken arena!

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.