2005/08/10

Brolin har väldigt roligt som det ser ut för blotta ögat...


















ROLIGT I SVERIGE Aftonbladet berätar att Tomas Brolin i det eminenta engelska månadsmagasinet Four Four Two orerar:

- I Sverige är det inte tillåtet att ha det minsta lilla roligt, säger Tomas Brolin.

Med tanke på vilken köttbulle Brolin förvandlats till efter sin karriär verkar han i och för sig inte ha annat än just roligt. Och supportrarna i England hade väl inte direkt skoj åt Brolins insatser. Inte med tanke på att Tomas Brolin häromåret röstades fram till Leeds Uniteds sämsta spelare genom tiderna. Kul som fan tycker vi på Baraben. Och vi är i Sverige vi med.

16 kommentarer:

  1. Man är kluven i fallet Brolin!

    Å ena sidan var han en vansinnigt bra spelare - kanske under en period den bäste vi haft!

    Å andra sidan beter han sig som en första klassens pajas!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att han är en allmänt pinsam person som är imponerad av brats, spelar in dåliga "pop"låtar och hänger med Doktor Alban...man har nästan glömt att han kunde spela fotboll en gång i tiden.

    SvaraRadera
  3. Becka:

    Vad menar du? "Alla vi" är ju en av århundradets bästa låtar! ;-)

    Seriöst, när du ser Brolin hänga med Alban, Runar & gänget - slut ögonen & tänk på frisparken i kvarten mot Rumänien!

    Är det samma kille? Tveksamt...

    SvaraRadera
  4. Tycker ibland att ni är lite snabba att såga ner på folk faktiskt, Jag menar Brolin som var med i världslaget 94 och absolut var en av dem som deltog i att vi fick brons och sen fick en skada som han aldrig hämtade sig ifrån Vad har vi för rätt att säga att han gör fel....kan det vara jantelagen? Du ska inte tro du är någon eller vad? Jag blir sååå trött å håller med honom i Sverige får man inte ha kul. Och sen vill jag bara säga ytterligare en liten sak: Jag glömmer aldrig VM 94 och den känslan och glädjen vi hade då och fortfarande när jag sätter på videobandet eller kollar klipp på datan så ryser jag och ögonen tåras. /Carina

    SvaraRadera
  5. Äh. Brolin är en pajas. Grymt duktig spelare när han var på topp, men nu en första klassens pajas.

    Sanningen svider, förstås?

    SvaraRadera
  6. Vilken sanning Malte, din eller min? /Carina

    SvaraRadera
  7. Döma och döma, det är ju sarkasmer och fanzinekultur i blogg-form...

    SvaraRadera
  8. hehe okej frankie, jag brukar fatta
    det mesta ironiska, men tyvärr detta inlägg tycker jag inte tyder på ironi. Du vet att jag är en beundrarinna till era inlägg vilka jag ofta påpekar, men i detta fall såå....och vad nog inte bara jag som missa ironin i så fall utan även andra, men från det ena till det andra så fortsätt skriv, ibland blir det ros och ibland ris
    men du å de flesta andra har ett underbart sätt att skriva på och jag har fått mig en massa underbara skratt och även en del rysningar so go on please, men räkna med lite mothugg från mig ibland då jag inte instämmer.
    /Carina

    SvaraRadera
  9. Carina, just i detta fallet var det väl inte så mkt ironi, mer det att jag driver med honom och hans uttalande...

    För övrigt, skriver du något själv? Vi är i behov av fler kvinnliga skribenter vettu...

    17-1 i manlig favör på bloggen just nu...

    SvaraRadera
  10. Frankie, jag är inte på långa vägar så bra på att skriva som ni är här inne.
    Så jag får nog hoppa över det och nöja mig med att kommentera ett och annat inlägg. tack för att du frågade i alla fall.
    /Carina

    SvaraRadera
  11. Carina! Klart att vi ska ha en till kvinnlig skribent! du vill väl inte att jag ska behöva vara en alldeles ensam värnlös kvinna härinne;-) Så kom igen nu: Anmäl dig till baraben-bloggen! Kram /becka

    SvaraRadera
  12. jasså det tycker du Becka, jag lovar jag ska ta en allvarlig funderare på det. kram!

    /Carina

    SvaraRadera
  13. I serien jag mötte Lassie ... jag såg mannen på bilden idag! Han korsade Brahegatan. Kunde bara konstatera att han var sig lik och att han faktiskt såg ut att ha roligt ...

    SvaraRadera
  14. josephzon/ Hehe vad fan klagar han på då?

    SvaraRadera
  15. Frankie: Exakt!! Vad klagar han på? Han har krog, Duckhammar, han får gå över gator leende!! Herr Brolin, det finns faktiskt folk som har det sämre! Eller ... Nu blev jag tveksam!!

    SvaraRadera
  16. www.erikbe.com/brolin2.jpg

    SvaraRadera

Hos BaraBen.com använder vi sunt förnuft och generell "netikett" i diskussion och debatt. Bete dig inte som en idiot - slipp känna saxens vrede.